Eerste nederlaag SV Geuldal 5!

Geschreven op maandag 5 oktober 2015 20:58 door SV Geuldal.

Rood Groen LVC’01 3 – SV Geuldal 5 3-1 ( 1-0 )

Na twee gewonnen wedstrijden en een leiding die nog lichtelijk in de olie was van een feestje ergens in een berghut, reisde de selectie van Geuldal 5 af naar het zuiden van Limburg. Rood Groen LVC was de geduchte tegenstander van vandaag.

Iedereen leek er zin in te hebben en er ging dan ook een gemotiveerd team het veld op om de nodige combinaties ( ja Rob….hij staat erin! ) te maken om het de tegenstander moeilijk te maken. Het de tegenstander moeilijk maken leek echter een zware opgave aangezien het de eerste 15 minuten van de eerste helft al moeilijk genoeg was om ons eigen team op de juiste plekken te laten staan. Positief coachen is normaliter het sleutelwoord bij Geuldal 5, uiteraard moeilijk genoeg als men onder druk wordt gezet door de tegenstander, maar dit was vandaag hier en daar moeilijk op te brengen. De tegenstander speelde het balletje goed rond en loerde op een aanval, met name de diepe ballen door het midden waren zeer gevaarlijk. Toch wisten we ons best goed staande te houden tegen een fysiek sterke ploeg en zelfs hier en daar een kansje uit de hoge hoed te toveren, echter het tegendoelpunt kon niet voorkomen worden. Door een prima combinatie ( jawel Rob, hier is hij weer ) van Rood Groen scoorden zij de openingstreffer 1-0! Dit was dan ook de ruststaand en dus nog niets aan de hand!

Tijdens de rust wordt dan ook gewoon ieders taken nog eens benadrukt en aangegeven dat er nog niets verloren was. Vol goede moed wordt er dan ook weer het veld betreden om zo snel mogelijk de gelijkmaker te scoren. Na enkele kansen van Geuldal kant was het geloof er zeker, toch kwam de 2-0 als een duffeltje uit een doosje en ruikende naar buitenspel. Dit zette een dikke streep door Geuldals rekening! Toch is het dan de krach dat men de mouwen nogmaals opstroopt en ervoor knokt. Helaas waren er enkele scheidsrechterlijke dwalingen die de frustraties behoorlijk deden op wakkeren. Toch was het onze Ralph die de aansluittreffer maakte waardoor het 2-1 werd. Deze treffer was enkele minuten voor het einde van de wedstrijd en door enkele uitspraken op het veld liepen de gemoederen iets op, dit resulteerde in de laatste secondes van de wedstrijd in een geflatteerde eindstand van 3-1.

Onze eerste wedstrijd zonder punten…..even een bittere pil maar door naar de volgende wedstrijd, als deze gewonnen wordt is er nog geen vuiltje aan de lucht!

Volgende week SV Geuldal 5 – RKSVB 3 om 10.00 uur op Sportpark Mauritiussingel in SCHIN op GEUL!