Eerste overwinning Geuldal 4

Geschreven op maandag 21 september 2015 09:42 door SV Geuldal.

De tweede wedstrijd van het seizoen stond gepland tegen een tegenstander waarvan enkele weken geleden nog van werd verloren, Walram 3. Doordat Roda het deze zondag mocht opnemen tegen Feyenoord om 12.30 uur werd de wedstrijd verplaatst naar het vroege tijdstip van 10.00 uur, waardoor enkele spelers eerder richting het stadion konden gaan (5 spelers stopten voortijdig, 1 speler was al afgemeld en 1 moest blijven staan wegens ontbreken van vervanging).

Hierdoor waren er voldoende wisselspelers nodig om deze vervanging toe te staan, maar de bank bij Geuldal 4 was vandaag goed gevuld. Het vierde kon zelfs vier spelers de mogelijkheid geven om te debuteren in hun nieuw team: Richard Evers, Peter “Den Dungen” van den Dungen, Casper “De Sloper” van Eck en Rick “Kleine Generaal” Lemmens. De beginopstelling was als volgt: Chris – Tim – Casper – Jules – Youp – Martien – Hugo – Ramon – Glenn – Lars – Rik.
Walram begon voortvarend aan de wedstrijd en zette Wijlre snel onder druk maar echt gevaarlijk werd het net. Het vierder kon aanvallend weinig bieden en Walram kwam door knullig verdedigen halverwege de eerste helft op versprong. Door een flipperkast bal kwam de bal bij een middenvelder van Walram terecht: 0-1. Het vierde kreeg daarna enkele kansjes die jammergenoeg net niet genoeg waren en zelfs de Walram keeper blesseerde. Lars ging alleen op de keeper af en schoot ongelukkig de bal in het gezicht van de keeper die hierna met een dikke snee en wond onder zijn oog het veld moest verlaten. Na enig onderzoek blijkt de keeper naar het ziekenhuis geweest te zijn en is de wond geplakt. Bij deze beterschap en hopelijk kan hij snel weer onder de lat van Walram plaatsnemen. Geuldal 4 kreeg enige tijd later een vrije trap aan de rand van de 16 die werd opgeeist door Glenn. Deze schoot beheerst de bal links van de keeper: 1-1. Dit was tevens de ruststand.

In de rust werden enkele wisselingen doorgebracht en kon de Roda brigade richting het stadion. Natuurlijk werden hierbij ook de nodige leuzen van zogenaamde Fortuna en MVV supporters richting de Roda brigade gezongen, maar hier werd zoals vaker geen gehoor aan gegeven. Bob, Frank, Richard, Rick en Peter kwamen het veld in en Walram werd direct onder druk gezet. Al snel kreeg het vierde een corner die perfect werd neergelegd door Peter op het hoofd van Bob: 2-1. Daarna volgde al snel de 3-1 door een mooie aanval over de rechterkant van het veld. Peter werd de diepte ingestuurd en gaf een goede voorzet op Frank, die de bal voor het intikken had. Enkele aanvallen later was het wederom Bob die zorgde voor de veilige 4-1 waarna het vierde de wedstrijd rustig uitspeelde en het wel welletjes vond. Eindstand 4-1.

Volgende wedstrijd is uit naar SV Hulsberg 4, aanvang 10.45 uur. De bekerwedstrijd tegen SV Hulsberg 3 werd enkele weken geleden verloren met 6-0, wellicht is tegen het vierde meer eer te behalen.

PS. Na de wedstrijd ging het nabespreken verder op de vertrouwde WLDR Veer app, waarbij Casper “De Sloper” van Eck graag een eervolle vermelding in het verslag wou, volgens hemzelf, zijn kanonskogel spatte op de lat uiteen. Hierbij de kant van De Sloper, kiest Uzelf welke versie U het meest aanspreekt:

“Met een fenomenale redding heeft die keeper/veldspeler van walram op het einde nog een kanonskogel weten te stoppen van Casper “de Sloper” van Eck. Het aluminium trilde tot minuten na de wedstrijd nog door😁👍🏼⚽️”

PSS. Rob had ook nog een versie van dit hoogtepunt, alhoewel de complete selectie dit euvel alweer compleet vergeten was. Hierbij de versie van Rob, kiest Uzelf welke versie U het meest aanspreekt:

“Een verdwaalde voorzet van Casper “De Slaper” van Eck belande uiteindelijk nog op de lat van de doelman uit walram, die duidelijk niet onder de indruk was. “De Slaper” zelf heeft echter nog enkele nachten natte dromen gehad over het trillen van het aluminium.”