Eerste overwinning voor 1, andere teams pakken ook punten

Archief – 2018/’19
Geschreven op zondag 28 oktober 2018 17:36 door Ralph Souren.

Het was een productieve laatste zondag van oktober vandaag. Alle teams wisten punten te pakken en voor het eerste zat zelfs de eerste driepunter in het vat!

In Strucht mochten de mannen aantreden tegen Passart-VKC. Na de moeilijke competitiestart leek het vandaag ook weer erop dat het een lastige middag zou worden. De bezoekers gingen namelijk met een 0-1 voorsprong de rust in. Na de thee herpakte de mannen in het oranje rood zich en via Danny Smeets werd de stand weer gelijk getrokken. Helaas was deze voorsprong van korte duur want binnen 3 minuten kwam Passart-VKC weer op voorsprong. Toch werd het schip volledig gekanteld en via een strafschop van Kay Hameleers een een doelpunt van Nemo Beckers mochten de heren de eerste overwinning van dit seizoen vieren!

Nog een overwinning zagen we eerder op de dag bij het tweede. De mannen van Raunchy Gelissen kregen de afgelopen drie weken twee nederlagen te verwerken maar konden zich in de derby tegen FC Gulpen 2 revancheren. Al heel snel stond Geuldal met 2-0 voor dankzij doelpunten van Robert Salma en Niels Bemelmans. Toch deelde de geel zwarten nog een kleine tik voor rust uit door 2-1 te maken. Na de rust werd de voorsprong wederom uitgebouwd door een doelpunt van Robert. Gulpen deed vervolgens weer wat terug en maakte 3-2. Daarna werd het 4-2 door een goal van Nils Adang en was de ban gebroken. Uiteindelijk kon de score uitgebouwd worden naar 7-2. Doelpunten kwamen nog van Robert Salma (2x) en Bart Stevens.

Voor het derde stond een uitwedstrijd tegen laagvlieger FC Bemelen 2 op papier. De thuisploeg kwam op een 1-0 voorsprong maar Frank Essers trok de stand voor de rust nog gelijk. Na rust walste Geuldal over Bemelen heen en werd maar liefst nog 5 keer het net gevonden. Phil van Oers, Jerome Huntjens, Jesper Kealen en Frank Essers (2x) zorgden voor een 1-6 overwinning.

En dan de laatste pot van deze zondag werd gespeeld op het kunstgrasveld van Gulpen. Het vierde nam het daar op tegen Gulpen 3. De ploegen bleken aan elkaar gewaagd en deelden dan ook de punten: 2-2. Geuldalse doelpunten kwamen van Peter van den Dungen en Ivo Habets.

Zie ook: Vierde pakt punt in derby tegen Gulpen

De wedstrijd van de dames ging vandaag helaas niet door.

Een mooie dag dus voor Geuldal met 10 punten in totaal! Volgende week wederom een nieuwe speelronde:

04-11-2018 14:30 uur KVC Oranje 1 – SV Geuldal 1 in Kerkrade

04-11-2018 11:00 uur Geertruidse Boys 2 – SV Geuldal 2 in Sint Geertruid

04-11-2018 10:00 uur SV Geuldal 3 – BMR 4 in Wijlre

04-11-2018 12:00 uur SV Geuldal 4 – RKIVV 2 in Wijlre

04-11-2018 12:00 uur GSV’28 VR1 – SV Geuldal/Sibbe VR1 in Beek

Stem de JO15 naar de titel Sportploeg van het jaar

De jongens van onze JO15 hebben jullie hulp nodig! Ze zijn namelijk genomineerd voor de titel ‘Sportploeg van het Jaar junioren” in de gemeente Valkenburg aan de Geul. Stemmen kan via DEZE LINK.