Er heerste een soort van “voorjaarstemming”…

Geschreven op maandag 4 april 2016 20:43 door Andre Rompen.

Samen verzamelen in Strucht, Nathan ontbrak helaas, maar legitiem…Proficiat Jarige! Toen we omgekleed naar het veld liepen om warm te lopen zagen we de tegenstanders….. allemaal dames…en sommige enkele kopjes groter! Maar onze “mannen” hadden het al geschoten, dit gaan we winnen…appeltje eitje…Jaja..

Tijdens het inschieten van de keeper en het warmspelen van het team zag het trainersduo al dat ze de kopjes erbij moesten zien te krijgen. Sem als vervanger van Nathan was soms nog in dromenland . Was het laat geworden? Was hij gaan stappen? Regelmatig aangeven dat hij de sluitpost is werd gelukkig uiteindelijk en net op tijd ter harte genomen. De anderen…..was het onderschatting? Of waren ook zij nog een beetje moe van de genoten vakantieweek?…Vanaf het beginsignaal liep het al stroef…de bij  vlagen geweldige wedstrijden van de afgelopen weken leken erg ver weg…Toch een gemis aan ritme? Vakantie en geen trainingen? Pasen…veel , te veel (chocolade) eieren? Wie zal het zeggen. Het was even alle hens aan dek…en niet makkelijk.  De dames waren feller en kwamen gevaarlijk dichtbij…het was iedere keer nét….. nét geen goal…Vin die weer klasse de bal oppakte en een mooie aanval inleidde en daardoor Sjoerd  in een mooie uitgangspositie bracht…nét niet…jammer maar voorlangs….dan  komt Sem uit en nét voordat de lange aanvalster kon schieten pakte hij de bal voor haar voeten weg…De ban werd gebroken door een erg mooie aanval ….onderschepping door Vin,   …van Vin, snel naar Milo en Milo speelt de bal geweldig naar Sjoerd en die maakte de aanval super af…0-1..Klasse, erg mooi samenspel. Zouden we nu bij de les zijn?…nee hoor…voordat we er erg in hadden lag de bal achter Sem in het  doel… nadat hij door het midden uittrapte…1-1 verdient voor RKUVC…dan gaat het weer een tijdje gelijk op…veel klontervoetbal…maar dan…een van de mooiste momenten van de wedstrijd…na druk zetten van ons, ontstaat een corner…Ties gaat hem nemen….Wauw … met een mooie trap krult hij de bal direct in het doel…1-2…de tegenstander leek aangeslagen…Dan komt Vin aan de bal en na een mooie rush maak hij zijn actie koelbloedig af..1-3..Opmerkelijk is weer onze Sophie…erg sterk aan de bal en betrouwbaar in de verdediging ..ze speelt heerlijk, klasse!! ..maar kan in haar eentje de 2-3 niet vermijden…en vlak voor rust krijgen we nog twee mooie kansen…Bas, was na een aanval  nog niet terug en krijgt na een verre uittrap van onze keeper de bal en gaat alleen op de keepster af…net naast…Vin die na een snelle uitbraak net wat precisie te kort komt en voor langs schiet…..met de hakken over de sloot  naar de thee….

Er heerste een soort van “voorjaarstemming”…dartelen, vrolijkheid en ongeconcentreerdheid…en maar naar de tegenstanders kijken …. Maar vooral leuk spannend…plotseling 3-3…nu is het belangrijk om een impuls te krijgen…en die kwam…sterk voetballend speelt Ties de bal naar Vin en even krijgt hij het op de heupen…Hierdoor maakte Ties,  vanuit de verdediging duidelijk wie hier de “baas” is, samen met  “ Vins …Vinse kwartiertje”….3-4, 3-5…een paar mooi uitgespeelde kansen die maar net gemist werden …3-6, 3-7 ..Klasse Vin!!! In deze fase trokken Ties en Vin de andere spelers mee in het spel en werd de tegenstander “dolgespeeld” door Milo, ze kwamen hem iedere keer weer tegen en zomaar voorbij was er vandaag niet bij. Heel sterk Milo!! Hay en Fleur groeiden ook in de tweede helft. Dan breken toch weer enkele zeer spannenede minuten aan..net wanneer Hay met een heel mooi schot op doel en Bas in de rebound net mist …scoren de gastvrouwen in de tegenaanval  4-7… Onze keeper was even uit zijn evenwicht en moest bijna door Hilde uit het net worden bevrijd waarin hij “ vastzat”… door de ontstane onrust profiteerden de dames van “Ulestroate” …5-7… hier bleef het bij tot het eindsignaal…alle spelers schudde opgelucht de handen met de tegenstanders terwijl de coaches elkaar complimenteerden met de leuke en spannende wedstrijd…weer een heerlijke pot erbij..

Klasse, want het is knap ook deze wedstrijden te winnen!!!