Gaat het door?

Geschreven op donderdag 17 september 2015 12:58 door SV Geuldal.

“Gaat het door?” Was de meest gestelde vraag voorafgaand aan de uitwedstrijd van de D2G* tegen RKSVB/Voerendaal D5G.

Via WhatsApp, per e-mail, per telefoon en bij aankomst op het vertrekpunt werden de leiders belaagd met deze vraag. Aanleiding was natuurlijk het weer van woensdagavond. Regen, veel regen, stortbuien met onweer bracht iedereen aan twijfelen. Behalve de leiders: “Zonder bericht van de tegenstander wordt er vertrokken”. Bij aankomst werd het veld door de leiders geïnspecteerd en het veld in Ubachsberg bleek er prima bij te liggen. Door de hevige regenval was de scheidsrechter iets later en omstreeks 19.00 uur, toen het zonnetje weer scheen, werd er gefloten voor de aanvang van de eerste wedstrijd van het seizoen. Voor de meesten van ons is dit ook de eerste wedstrijd op een groot veld waarbij ook buitenspel wordt toegepast. Spannend dus.

SV Geuldal start sterk en weet voor rust op 0-2 voorsprong te komen. Het hele team heeft hier hard voor gewerkt. In de rust wordt de eerste helft samen met de spelers geanalyseerd en naast de leiders zijn ook de spelers tevreden over het verloop van de wedstrijd. Ook de tweede helft wordt er prima gespeeld en volop gescoord. De einduitslag is 0-6 voor SV Geuldal. Een prima resultaat na een prima wedstrijd.

Zaterdag is de tweede wedstrijd in het Zwaluwen bekertoernooi uit tegen Eijsden D5M.

* De G of de M achter het team wordt gebruikt als het team bestaat uit zowel meiden als jongens.