GD5: Der berg op en aaf!

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 7 november 2016 17:42 door SV Geuldal.

Zoals vorige week al benoemd in het verslag, stond vandaag de uitwedstrijd tegen Ingber op het programma. Gelukkig was de “platsjup” niet nodig daar de terreinknecht van Ingber zijn uiterste best had gedaan om een “Sjun Wei” te voorschijn te toveren. Echter het hoogte verschil tussen beide doelen is aanzienlijk, vandaar de titel boven dit verslag van een alom bekende Carnavals-hit! Aangezien de carnaval de dag van te voren was begonnen met een kerkdienst en kroegentocht, moesten we onze Minister missen, hij was geraakt door één of andere “Jagermeister” en was niet in staat om deze belangrijke wedstrijd mee te spelen. Belangrijk was het zeker, GD5 heeft tot aan deze wedstrijd nog maar 3 punten, dat is evenveel als de tegenstander van vandaag heeft. Toch was het vertrouwen aanwezig en ging men gretig het veld op.

Door de gure wind was het geen ideaal voetbalweer, maar GD5 had er zin in. Dit was ook te zien in het eerste kwartier van de wedstrijd, de bal deed zijn werk en de vrije man werd gezocht. Hierdoor viel het 0-1 al vrij snel, Roy Boesten ( onze motor op het middenveld ) werd netjes aangespeeld en wist het net te vinden. Ook het 0-2 liet niet lang op zich wachten en werd vakkundig door onze Wim achter de doellijn geprikt. De mooiste aanval was door het midden waarbij een combinerende voorstopper Gianni de hoofdrol opeiste, een vloeide beweging zorgde dat hij de 0-3 aantekende. Wel was er na 20 minuten een klein dieptepuntje, beide Topspitsen Bertus en Wim, moesten met een blessure gelijktijdig het veld ruimen, einde seizoen werd er al gefluisterd en zelf overwogen om hen uit de App-groep te gooien, maar we hebben ze echt nog wel hard nodig de komende tijd, al is het om een rol te spelen in het komende kinderfeest of om de opstelling van onze Theo goed te keuren ( zie foto ). Hun vervanger werd een zeer gretige Roel Smeets, normaal een spijkerharde back waar menig spits door is worden gevloerd, maar nu een jong hert aan de linker kant. Deze wissel werpt dan ook meteen zijn vruchten af. Zelf gaf hij na de wedstrijd aan dat hij voor het laatst scoorde toen hij 6 jaar was, maar nu wist hij door een bliksemactie aan de linker kant zijn medespeler, maar gelukkig ook de keeper, op het verkeerde been te zetten….0-4! Nog ouderwets juichend met de borst vooruit en een lach van oor tot oor rende hij het veld over.

Na de rust kwam GD5 dan ook gemotiveerd het kleedlokaal uit, men was ervan overtuigd dat er nog wel enkele doelpuntjes erin werden geprikt, het tegendeel bleek. Wel wist onze kers verse papa zijn doelpuntje te scoren, onze Ricky maakte het 0-5. Het was moeilijk voetballen berg op en wind tegen, waarbij menig kans werd gemist. Even concentratie verlies en Ingber weet ook zijn doelpuntje te maken 1-5. Toch bleef het met name 1 richtingsverkeer en werden er enkele kansen voorin gemist. Hierdoor kwam het dan ook dat onze “slot op de deur – Mul” ook maar eens een kansje waagde, en met succes…..een hotseklots bal komt bij hem in de voeten en hij weet de bal dan ook meesterlijk in het doel te deponeren….1-6! Doordat de verdediging niet veel werk had gehad, sluipt er onderschatting in, hier weet Ingber dan ook gretig gebruik van te maken….of was het een onderlinge deal die gesloten was tussen onze Peter en zijn opponent, als hij mocht scoren dan zou hij een rondje geven in de Kantine, niet wetende dat, onze bekende Rene H. zou wachten met het geven van zijn rondje totdat iedereen weg was.

Eindstand 2-6 en de punten waren weer in de pocket.

Volgende week Zwart-Wit ’19 thuis…..de dag na het uitroepen van onze Hoogheden! Wie weet, misschien zijn het bekende van ons!