GD5: kort maar krachtig!

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 3 april 2017 20:20 door SV Geuldal.

Aangezien de selectie van GD5 deze week maar weer eens net 11 godenzonen telde, waren deze voetbalhelden wel goed gestemd. De avond vooraf werd er al aangekondigd dat er een uitgebreid ontbijt zou klaarstaan daar onze multifunctionele alleskunner Roelke Smeets afgelopen dinsdag jarig is geweest, heerlijk Roel…bedankt!

Op foto is te zien dat onze aanvoerder Maurice J. voorop wilde gaan in de strijd tegen RKSVB waar hij de spelmaker van hun ( en door de week zijn baas ) aan banden wilde leggen.

Warmlopen is het eerste waar men mee begint, maar enkele aan onze kant vinden dit het minst leuke gedeelte van het hele spelletje en proberen dan ook zo min mogelijk te doen.

De wedstrijd is enkele minuten bezig als de scheid plots erachter komt dat hij beide ploegen niet uit elkaar kan houden vanwege de kleuren. Deze keer wordt er vanuit GD kant niet geroepen dat we de shirts maar omdraaien waardoor onze sponsor niet meer te zien is….nee, laat nu maar de tegenstander iets bedenken en er komen ander shirts waardoor het spel kan verder gaan. Vrijwel snel is te zien dat RKSVB de bovenliggende ploeg is, echter GD5 laat zich niet gek maken en weten goed op de verdediging te leunen. Toch weet de tegenstander door een onoplettendheid het 1-0 te scoren en loopt GD5 achter de feiten aan. Zeker als er enkele minuten later ook nog een strafschop gegeven wordt…2-0. GD5 zal GD5 niet zijn als ze er toch voor blijven knokken. Door een goed genomen hoekschop, weet Roy B de aansluiting vlak voor rust te scoren….2-1!

In de rust wordt er dan ook aangegeven dat het helemaal niet zo slecht ging. Ook de aankomst van onze 12 de man geeft de groep wat rust. Helaas weet men dit in de tweede helft niet vast te houden en wordt het 3-1 en 4-1 ook vrij snel gescoord.

Wellicht wel even een opmerkelijk feitje: Alle 4 de doelpunten van RKSVB worden gescoord door de eerder vernoemde spelverdeler….oeps!

Kort en krachtig….een wedstrijd om snel te vergeten.

Volgende wedstrijd is thuis tegen Vijlen, hier hebben we nog iets tegen recht te zetten. Hopelijk nu wel met een bredere selectie!!!!!