Gemakkelijke middag voor de B1 in Vaals

Geschreven op zaterdag 3 oktober 2015 19:21 door SV Geuldal.

Vanmiddag om 14:00 trapten de mannen van SV Geuldal B1 af voor de tweede competitiewedstrijd. Tegenstander van vandaag was Rood Groen LVC’01/Vijlen B1.

Al snel was het duidelijk wie de betere ploeg was, want in een mum van tijd stond er al een 0-2 voorsprong voor Geuldal op het scorebord. Mika was tweemaal trefzeker, één keer met een droge schuiver in de linkerhoek en één keer met een kopbal bij de eerste paal.

Na de 0-2 probeerde Rood Groen terug te komen in de wedstrijd, maar de mannen van Geuldal kende geen tot nauwelijks hachelijke momenten in het eigen strafschopgebied. Sterker nog, tot de rust werd de score nog uitgebreid tot een 0-5 voorsprong. Kylian maakte de 3-0, waarna vervolgens Mika zijn derde van de middag maakte door de bal van grote afstand over de keeper te schieten en tot slot maakte opnieuw Kylian de 0-5 door een rebound simpel binnen te tikken.

De winst leek dus aan het einde van de eerste helft al binnen en ook de tweede helft begon goed voor SV Geuldal. Mika maakte zijn vierde van de middag door de bal laag in de hoek te plaatsen. Maar toen kakte de ploeg van Robert Salma en Bert Kamps een beetje in elkaar en wist Rood Groen iets terug te doen. Uit een vrije trap viel de bal goed voor een speler van Rood Groen en werd de 1-6 binnen getikt.

Vervolgens liep het niet allemaal even soepel bij Geuldal, er werden meer duels verloren en Rood Groen werd wat gevaarlijker. Maar ondanks dat behield Geuldal nog enigszins de controle over de wedstrijd en deed het al snel na de 1-6 iets terug. Kylian wist zijn derde doelpunt te maken waardoor het gat met Rood Groen weer 6 was.

Vervolgens werd de wedstrijd een beetje saai, beide ploegen hadden natuurlijk al lang in de gaten wie ging winnen. Maar toch wisten er nog 2 doelpunten te vallen. Een mooie lob over Luuk heen zorgde voor de 2-7, maar opnieuw had Geuldal een antwoord. Cas, die voor een paar assists op Mika en Kylian had gezorgd, wist een goede wedstrijd in de laatste minuut te belonen met een knappe goal.

Dat brengt de eindstand op een 2-8 overwinning voor SV Geuldal B1. Volgende week spelen we thuis (nog niet bekend waar) tegen De Heeg B1.

Natuurlijk kon de winning selfie na deze wedstrijd niet ontbreken! 😉