Geuldal 1 – WDZ 2

Archief – 2018/’19
Geschreven op zondag 30 september 2018 17:16 door Ralph Souren.

Het was vandaag de hele dag een ware strijd tussen SV Geuldal en WDZ. Drie seniorenteams mochten het vandaag opnemen tegen de club uit Bocholtzerheide.

En die onderlinge strijd begon in op de vroege ochtend goed in het voordeel van Geuldal. Het tweede elftal wist in Bocholtz met 0-2 te winnen van WDZ 3. Na een stroeve eerste helft kwam er in de tweede vijfenveertig minuten wat meer los in ploeg en wist het net twee keer te rammelen. Robert Salma en Dani Parlag wisten de doelman ieder een keer te passeren.

Daarna was het in Wijlre de beurt aan beide vierde elftallen. Hier trokken de boys in het oranje rood helaas niet aan het langste eind en na 90 minuten ballen stond, ondanks een doelpunt van Ivo Habets, een 1-4 nederlaag op het scorebord.

Vervolgens moest de dagmatch tegen WDZ dus beslist worden tijdens de strijd tussen de beide eerste elftallen. Terwijl de toeschouwers genoten van een frietje met pindasaus (tijdens de jaarlijkse Friet met Saté dag) konden de jongens van Roger Stassen geen vuist maken tegen de thuisploeg. Voor rust en na rust moest Geuldal een doelpunt incasseren en dus moest een 2-0 nederlaag op papier gezet worden.

Overall kun je dus stellen dat WDZ deze dag met 2-1 heeft gewonnen. Over twee weken mogen de dames nog een tikje terug doen, dan spelen zij tegen de vereniging die dit seizoen hun 60ste verjaardag vieren.

Dan de andere twee teams: het derde en de dames. SV Geuldal 3 nam het vandaag op tegen het derde van Keer. Op Sportpark Achter het Kasteel werd de nederlaag van vorige week puik weg te spoelen. Dankzij doelpunten van Youp Essers, Frank Essers en Phil van Oers werd er met 3-2 gewonnen.

Tot slot de dames, daar werd een minder resultaat geboekt. In de uitwedstrijd tegen Leonidas in Maastricht werd met 4-1 verloren. Het doelpunt werd gemaakt door Esther Solberg

Volgende week een nieuwe ronde en dus nieuwe kansen, hieronder het programma:

07-10-2018 14:30 uur SV Geuldal 1 – Zwart-Wit’19 1 in Wijlre

07-10-2018 12:00 uur SV Geuldal 2 – Berg’28 3 in Wijlre