Geuldal 3 start competitie met overwinning

Geschreven op maandag 14 september 2015 19:17 door Ralph Souren.

SV Geuldal 3 is de competitie prima begonnen. Met 7 man van Strucht en 7 van Wijlre werd met 2-3 van Partij 2 gewonnen.

De ploeg van Frans Souren en Dave Pasmans begon prima aan de pot. Phil van Oers zag de bal goed voor zijn voeten komen na een mooie actie van Scott van Bergen. Phil twijfelde geen moment en schoot de bal laag langs de keeper tegen de touwen: 0-1! Deze voorsprong kon ongeveer 20 minuten vast gehouden worden. Partij kwam namelijk weer langszij met een schot van buiten de 16. Met deze, terechte, stand gingen beide partijen de rust in.

De tweede helft begon Geuldal sterk en kreeg het de betere kansen. Het doel werd echter een tijd lang niet gevonden. Daar kwam verandering in met een hoekschop vanaf de rechterkant: de van achteruit meegekomen Bob Pieters schoot de perfecte voorzet met de knie hard in de hoek: 1-2! De voorsprong werd niet veel later verdubbeld toen een actie vanaf de rechterkant bij Ralph Souren in de voeten kwam. Het schot van Ralph werd echter nog gestopt door de doelman, maar in tweede instantie was Marco Ramakers de keeper te slim af en stond Geuldal weer voor: 2-3. Partij kwam vervolgens wel nog terug in de wedstrijd na een hard schot in de kruising, maar verder dan 2-3 kwam het niet.

SV Geuldal 3 pakt de eerste drie punten van het seizoen, volgende week heeft de ploeg geen wedstrijd en kan het zich opmaken voor de pot een week later: thuis (Strucht) tegen RKVVM.