GEULDAL 4 heeft de koploper van de competitie gevild..

Geschreven op dinsdag 12 april 2016 12:08 door SV Geuldal.

De voorbereiding naar de topper tegen Vilt 2 liep zoals gewoonlijk wonderbaarlijk goed. De tactieken en verhalen kwamen dagelijks op de app voorbij, aan Hugo de eer om de beste eruit te pakken.

De spelers van Geuldal 4 hadden vertrouwen erin om titelkandidaat Vilt 2 “COMPLEET” te gaan “VILLEN” en hun sterke reeks door te zetten!! De manier waarop was al weken vantevoren besproken en dat zouden we vandaag laten zien aan de buitenwereld. Hier enkele belangrijke info:

• SV Geuldal 4 – Vilt 2
  • 12.00uur
  • Sportpark Achter het Kasteel
  • Weersverwachting: Zon (20 graden) en een lichte Breezzz.

Warming – Up: SV Geuldal kwam in hun mooie nieuwe tenue het veld op en begonnen direct met een paar meter af te leggen naar de dichtstbijzijnde bal. Vanuit hier werden een aantal ballen op elkaar ingespeeld. Niet over de grond maar natuurlijk op de knieën gericht. (Balgevoel bij Geuldal 4 noemen we dat) Pascal werd natuurlijk ook ingeschoten met meermaals een strakke peer in de kruising!

Wedstrijd: onder leiding van Ger Knops.

Opstelling:

Doelman:
Pascal “TIGER” Royen

Verdediging:
Tim “POLLETJE” Keulders
Stephan “GLADIATOR” Abels
Casper “De SLOPER” van Eck
Martien “De BEER” van Kan

Middenveld:
Peter”HOODIE” van den Dungen
Rick “PENALTYKING” Lemmens
Chris “RENPAARD” van den Heuvel
Hugo “COACH” van Wersch

Aanvallers:
Johnny “SCIROCCO” Smeets
Glenn “BOCK” Bock

Wissels:
Kay “VLAGGER” Meertens
Rik “STORMRAM” van Wersch
Rob “DROPSHOT” Ramakers

De wedstrijd is begonnen met een uitermate mooie aftrap van Geuldal 4. De boys stonden allemaal met het mes tussen de tanden om de eerste de beste speler van Vilt te VILLEN! Het balletje ging rustig en prima achterin op en neer. Af en toe kwam het balletje eens op het middenveld en voorin. (Controle over de wedstrijd lag duidelijk bij Geuldal 4).
De eerste kans was toch voor Vilt, na de 100ste keer buitenspel van hun uitermate gefrustreerde spits was dan toch hun eerste kans daar. De boomlange spits kwam 1 op 1 met de keeper en faalde. De Tiger Royen had in eerste instantie de bal met zijn voet en ging daarna zonder pardon op de grond zitten en liet de bal het werk doen. Niet veel later kwamen de spelers van Vilt er nog eens doorheen en produceerde ze een schot die de lat zou kussen. Dit had onze Pascal “TIGER” Royen goed gezien. Geuldal had in de eerste helft een aantal speldenprikjes uitgedeeld, met een aantal schoten op doel om de keeper van de tegenpartij te testen. (Was ook een tactische zet, die al weken besproken is geworden).

SV Geuldal – Vilt: 0-0 ruststand

In de rust werd besproken hoe we de 2de helft gingen domineren op het veld. We zouden de spelers van Vilt bij de kuiten grijpen en ze laten zien waarom we zo in SUPERvorm zijn de laatste weken. 2de helft nog altijd onder leiding van Ger Knops.
Vilt begon de 2de helft met de aftrap. Het balletje ging op en neer bij hun en Geuldal zag dat ze er niet uit kwamen. Geuldal stond in elke linie ijzersterk! Na 20 min in de 2de helft en ondertussen al de 200ste keer buitenspel van hun nog erger gefrustreerde spits kwamen ze dan toch er doorheen. In een scrimmage kwam de bal voor de voeten van de boomlange spits en deze tikte de bal met wat geluk in de goal. Geuldal moest de resterende tijd van de 2de helft goed benutten en proberen om minimaal met 1 punt de wedstrijd te eindigen.
Vilt werd met de minuut een beetje sterker, ze gingen meer op de aanval en dat resulteerde in een paar redelijke kansen. De beste ervan was een vrije trap die de lat kuste en daarna voor de voeten van een speler van Vilt kwam op de 5 meter. Deze aarzelde niet en knalde de bal richting Etenaken. Geuldal ging wisselen en zetten hun stormram R v Wersch erin. Deze ijskoude killer werd in de spits erbij gezet bij onze onuitputbare Johnny Scirocco. Geuldal ging op de aanval en dat resulteerde direct in een meer open wedstrijd. Beide ploegen kregen de ruimte en dat was goed voor Geuldal. Achterin stond het intussen als een huis. En op het middenveld en voorin geloofde ze erin dat we nog konden scoren. Geuldal begon de aanval bij Pascal, deze speelde de bal in de voeten van Tim. Tim hield het overzicht en speelde de bal in de diepte naar Chris. Chris nam de bal prima mee en produceerde een voorzet die niemand verwacht had, behalve onze stormram Rik! De bal van Chris was een beauty op de kop van Rik!!

GOALLLLLLLLLLLLLLL, GOALLLLLLLLLLLLL, 1-1 met nog 5 minuten op de klok.

Geuldal ging met de laatste krachten smijten! Johnny “SCIROCCO” Smeets werd op een lopen gezet en hij zetten de aanval in op de keeper van Vilt. In dat Johnny wilde schieten kwam er een vliegende tackle van een speler van Vilt op de enkels van Johnny. Ger Knops had het goed gezien. Geuldal kreeg in de laatste minuut van de wedstrijd een terechte PENALTY.
Rick “PENALTYKING” Lemmens ging achter de bal staan en produceerde een onhoudbare knal in de linkeronderhoek.

GOALLLLLLLLLLLL, GOALLLLLLLLL. Geuldal 2, Vilt 1.

Ger floot af en Geuldal kon de overwinning gaan vieren! Nogmaals 3 punten voor het ijzersterke Geuldal 4. De muziek ging aan, bepaalde personen gooide er een eigen concert tegenaan in de kleedkamer en om de keel te schrapen kwam er ook nog een dienblad bier de kleedkamer in!

#VILTISGEVILD

Op naar de volgende wedstrijd tegen Sibbe 3, bij winst gaan we Sibbe voorbij op de ranglijst!