Geuldal 4 pakt eerste zege, Geuldal 2 eerste verlies

Archief – 2018/’19
Geschreven op maandag 8 oktober 2018 15:25 door Ralph Souren.

SV Geuldal 4 is van de hatelijke 0 af. Na twee nederlagen werd er zondagmiddag eindelijk gewonnen. Tegenstander was het 5de elftal van Voerendaal en dankzij een doelpunt van Patrick Leise, op assist van Bart Stevens, wonnen de mannen knap met 1-0.

Zie ook: Hoe het Vierde van de nul af raakt en de eerste zege pakt…

180 graden de andere kant op was de prestatie van het tweede elftal. Thuis in Wijlre ontvingen zij de ervaren mannen van Berg 3. Geuldal kreeg in de eerste helft een lesje effectiviteit en keek in de rust tegen een 0-2 achterstand aan. Ook na rust konden de heren geen vuist maken en werd er al snel een derde Bergse treffer op papier gezet. Vervolgens kregen de spitsen een aantal grote kansen maar de in bloedvorm verkerende doelman uit Berg hield lang de 0. Een doelpunt van Robert Salma gaf de ploeg nog een sprankje hoop, maar die werd direct de kop ingedrukt door de vierde en tevens laatste tegentreffer. Eindstand: 1-4.

Geuldal 1 had ook een thuiswedstrijd op het programma staan. Zwart-Wit ’19 uit Eys kwam op bezoek in Wijlre. Deze wedstrijd was voor de neutrale toeschouwer geen genot om naar te kijken, beide teams wisten het net namelijk niet te vinden: 0-0, het eerste punt voor zowel Geuldal als Eys.

De heren van SV Geuldal 3 hadden een zware uitwedstrijd in Maastricht tegen SCM 7 op de planning staan. De nog ongeslagen koploper stond met vertrouwen aan de aftrap. Echter dankzij doelpunten van Rick van Weersch en Jesper Kaelen kwam een einde aan die nog foutloze status. Beide ploegen deelden de punten: 2-2.

Tot slot dan de dames, zij mochten op een druilerige zondagochtend voetballen tegen Schimmert. Als jong team met een wisselende bezetting hebben ze het moeilijk om hun eigen spel te maken. Sommige dames zie je groeien, maar toch werd er met 0-4 verloren.

Volgende week weer een nieuwe speelronde, dit is het programma:

14-10-2018 14:30 uur Abdissenbosch 1 – SV Geuldal 1 in Landgraaf

14-10-2018 11:00 uur BMR 3 – SV Geuldal 2 in Mheer