Geuldal 4 wint en zoekt aansluiting middenmoot

Geschreven op maandag 2 mei 2016 08:36 door SV Geuldal.

Vandaag stond voor het 4e de kraker tegen Ingber op het programma, winst zou aansluiting met de onderkant van de middenmoot inhouden.

In de wandelgangen zoemden de geruchten dat Ingber met het eerste zou komen, welke bij aftrap op waarheid bleken te berusten.
Leider Hugo met in zijn kielzoog een hele horde koempelmansen (waaronder 1e keeper Royos) besloot voorrang te geven aan een wedstrijd van de zelfbenoemde trots van het zuiden. 2e keeper Chris moest ivm babyperikelen ook de match laten schieten.
Als klapper was er nog Johnny scirocco die voor de 3e keer in 6 wedstrijden wegens onbekende redenen onvindbaar was.
Gelukkig was er ook goed nieuws te melden want Bob,Ivo en oudgediende Boris waren bereid om uit te helpen, waardoor er toch een sterk team aan de aftrap verscheen.

Opstelling:
Jules als Manuel Neuer in zijn jonge jaren.
Tim, Stefan, Boris en Martien vormden de achterhoede
Peter, Bob,Hub en Ivo het middenveld
Rick en Lars voorin
Op het bankje Robbie, Lesly en grunter Kay.

Geuldal begon meteen fel aan de wedstrijd, en met enkele flitse aanvallen werden er meteen kansen gecreerd, waarbij Rick al meteen een dot van een kans om zeep hielp. Toch was het Ivo iets later die wel succesvol was na een snelle uitbraak over rechts, 1-0.
Geuldal wist zich nog enkele goede kansen uit te spelen, maar de bal wilde er niet in.
Dan de eerste tegenaanval van Ingber, slap ingrijpen van van de achterhoede gaf de spits een schietkans. Gelegenheidsdoelman Jules de sloper dook en strekte wat hij kon, Maar de bal ging net buiten zijn bereik in het hoekje, 1-1.
Enigzins beduust zochten de Geuldalstrijders de kleedkamer op.

Het strijdplan voor de 2e helft was duidelijk, op dezelfde voet verder gaan en de kansen nu wel verzilveren.
Butcher Bob kreeg de bal in het hoekje van de 16 met de rug naar het doel aangespeeld. Vrij kansloos zo leek het, doch Bob maakte een pirouette om zijn eigen as, en krulde de bal met veel gevoel in de kruising, 2-1.
Net als in de eerste helft kon men niet lang van de voorsprong genieten, de eerste beste tegenaanval gooide weer roet in het eten, 2-2. Geuldal rechtte de rug en Lesly kreeg meteen de kans om de óranje-rode brigade weer op voorsprong te brengen, helaas schoot Lesly in kansrijke positie recht in de handen van de keeper.

Even later was het dan toch raak, Hub stuurde Lars diep, en deze bleef eindelijk eens koelbloedig oog in oog met de keeper, 3-2.
De grensrechter probeerde nog met zijn onmogelijke gevlag het doelpunt te annuleren, maar scheidsrechter Frans liet zich niet foppen. Even later een corner genomen door Hub, gezamelijk geklungel van de keeper en een verdediger van Ingber promoveerden de corner tot doelpunt. 4-2 en kat in het bakkie.

Lars wist er nog 5-2 van te maken, waarna de spits van Ingber in de laatste seconde 1 op 1 met Jules wist te komen.
Bijna wist Jules redding te brengen Maar de bal ging er toch in.

Eindstand: 5-3

Volgende week de laatste uitwedstrijd van dit seizoen, uit naar Berg 3, waarbij we zoeken naar revanche. In de thuiswedstrijd waren we volledig kansloos, dus er is wat recht te zetten.