Geuldal 5……eerste overwinning!

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 31 oktober 2016 22:09 door SV Geuldal.

Een schitterende herfstdag was het decor van, na wekenlange stilte, weer een belangrijke wedstrijd voor de mannen van GD5! Met nog steeds geen punten op het scorebord werd het tijd dat dit ging veranderen. De klok was een uurtje terug worden gezet, iets wat voor enkele onder ons een zeer welkome bijkomstigheid was. Zeker na een bloedstollende Halloween-tocht de avond van tevoren.

Het ultieme plaatje van een zondagochtend wedstrijd in de laagste regionen van ons amateurklasse is wel de ontdekking dat er ongenode gasten op het veld liepen ( zie foto ). Er werd dan ook meteen beroep gedaan op de schapendrijvers van ons team om de schaapjes al op het droge te krijgen voordat de wedstrijd was begonnen.

Aangezien de zon laag aan de hemel stond, wenste de tegenstander te wisselen van kant om hier in de eerste helft profeit van te hebben. Hierdoor mochten wij de aftrap nemen die normaal gesproken altijd door onze aanvoeder met één van zijn medespelers uitgevoerd werd, echter de nieuwe spelregels geven aan dat dit niet meer nodig is en dat de aftrap gewoon door 1 persoon genomen kan worden. GD5 zal GD5 niet zijn als wij gewoon….zoals vroeger…de aftrap met z’n tweetjes doen!

Het eerste kwartier van de wedstrijd heeft de thuisploeg het zichtbaar lastig tegen een goed voetballende tegenstander, en komen hierdoor zelf niet in het spel. Door een goed fluitende scheids kwam er wel behoorlijk wat irritatie bij de tegenstander en begonnen ze tegen zichzelf te voetballen en verloren hier en daar het geduld en verstand waardoor er grimmige situaties ontstonden. Zeker na een dubieuze situatie waarbij een zeer oplettende Bertus weer eens het netje liet bollen….1-0! Na dit doelpunt werd er op het scherps van de snede gespeeld door RKSVB om de gelijkmaker te forceren. Dit bleek uit enkele overtredingen en zelfs een natrap incidentje.

In de rust werd dan ook wijselijk aangegeven dat we de rust moesten bewaren en deze pot binnen zouden kunnen slepen.

De tweede helft begon GD5 dan ook geconcerteerd en fris, met name de heren die bereid waren ons te versterken waren bezig om een goede pot te ballen. Hierdoor kwam dan ook een geweldige combinatie via de rechterkant tot het 2-0, een voorzet van Stephan werd verkeerd ingeschat door de keeper en verdween via zijn been in het doel. Na dit doelpunt zag men de tegenstander een beetje zijn moed te zijn verloren en werd de wedstrijd door GD5 lekker rustig uitgespeeld en waren de eerste 3 punten in de pocket!

Na deze wedstrijd werd er nog een lekker potje bier gedronken en plannen gemaakt voor het bezoek van onze Sint en Piet!

Volgende week RKIVV 2 uit….ik zal de “Platsjup” maar weer meenemen!