Geuldal en Walram in evenwicht

Geschreven op zondag 20 september 2015 22:57 door Ralph Souren.

Vandaag was het weer eens tijd voor een onvervalste derby, de hele week hadden onze mannen uitgekeken naar de wedstrijd tegen Walram. Het talrijk opgekomen publiek zag Geuldal in dezelfde opstelling starten waarmee men vorige week Jekerdal verslagen had. Trainer Marcel van de Laar, had wederom zijn tactisch plan tot in puntjes voorbereid. Helaas moest dit plan al na 15 minuten spelen naar de prullenbak verwezen worden. Walram was feller gestart aan de wedstrijd en stond al snel op een comfortabel lijkende 0-2 voorsprong. Onze mannen stroopten vervolgens hun mouwen op en gingen mee in het fysieke spel van Walram. Na nog een paar hachelijke momenten voor ons doel begonnen we langzaam maar zeker ook wat speldenprikken uit te delen. Het werd duidelijk dat dit Walram niet zo ongenaakbaar was als men dacht. Steeds meer gooiden onze voorwaartsen de schroom van zich af en middels een prachtig schot van afstand scoorde Kay Hameleers in de 28ste minuut de belangrijke  aansluitingstreffer. Tot de rust golfde het spel heen en weer met kansen aan beide kanten, gescoord werd er echter niet meer. Duidelijk was wel dat langzaam maar zeker Geuldal steeds beter in haar spel kwam. Wie in de rust langs het kleedlokaal van Walram liep kon de donderspeech van de ontvreden trainer niet missen.

Na rust was er sprake van een uitgebalanceerder spelbeeld en Geuldal werd langzaam maar zeker de bovenliggende partij. Na 55 minuten werd Geuldal beloond voor het passievolle en strijdlustige voetbal, Nemo Beckers kon vanaf ongeveer 18 meter uithalen en scoort de op dat moment absoluut verdiende 2-2. Het restant van het duel stond bol van de spanning, beide ploegen kregen nog een aantal prima kansen maar gescoord werd er niet meer. Na ongeveer 95 minuten spelen vond de scheidsrechter het welletjes en stapte Geuldal onder een verdiend applaus als de morele winnaar van het veld. We kunnen gerust stellen dat de SV Geuldal vandaag aan klantenbinding gedaan heeft getuige de vele positieve reacties van de toeschouwers. Beide kampen gaven overigens in de nazit aan dat de 2-2 eindstand een terechte uitslag was.

Een woord van beterschap gaat tenslotte uit naar Walram-speler Barry Hendriks die met een op het oog lijkende ernstige blessure het veld voortijdig moest verlaten.

Volgende week wacht ons de wedstrijd in en tegen Schimmert.