Geuldal kan geen vervolg geven aan Walram-gevoel….

Geschreven op zondag 27 september 2015 23:52 door SV Geuldal.

Met een goed gevoel en hooggespannen verwachtingen ging men vandaag naar Schimmert. De wedstrijd tegen Walram had onze mannen een “boost” aan zelfvertrouwen gegeven en vol goede moed begon men aan het duel tegen Schimmert. Deze ploeg maakte echter direct duidelijk dat men van plan was om de punten in Schimmert te houden. Het spel golfde in de eerste helft op en neer met aan beide kanten weinig echt uitgespeelde kansen, maar wel twee nerveuze ploegen. In de 39e minuut konden de wederom talrijk mee gekomen supporters uit Sjin en Wielder echter juichen. Uit een voorzet van Neal van Oers weet de mee opgekomen centrale verdediger Kevin Bartels de score te openen. Met een 0-1 voorsprong kon men van de rust gaan genieten. Langs de lijn werd er door de supporters druk gespeculeerd over hoe de tweede helft zou kunnen verlopen, men was het erover eens dat Schimmert nu moest komen en dat onze snelle voorwaartsen dan wellicht via listige counters de wedstrijd in het slot zouden kunnen gooien. Schimmert kwam in de 2e helft inderdaad opzetten en was nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. In plaats van rustig te blijven en gebruik te maken van de snelheid van Kay en Bob sloop er steeds meer onrust in het team. En na 55 minuten spelen wist Schimmert op gelijke hoogte te komen, onze mannen waren even de kluts kwijt en met soms het nodige kunst- en vliegwerk bleef het voorlopig bij 1-1. Na zo’n 70 minuten spelen kwam Geuldal weer iets beter in het spel en beide ploegen gingen nu weer nadrukkelijk op zoek naar een voorsprong. De opleving van onze mannen werd na 79 minuten abrupt afgebroken, via de binnenkant van de paal kwam Schimmert op een 2-1 voorsprong. Deze voorsprong gaf de thuisploeg niet meer uit handen en daardoor eindigde deze middag in mineur. Volgende week een nieuwe kans tegen Hulsberg, deze wedstrijd wordt om 14.30 uur in Wijlre gespeeld.