Geuldal weet veldoverwicht niet uit te buiten…..

Geschreven op dinsdag 6 oktober 2015 15:01 door SV Geuldal.

Na de nederlaag in Schimmert wilde men vandaag een en ander rechtzetten in de thuiswedstrijd tegen Hulsberg. Trainer Marcel van de Laar had zijn elftal op een viertal posities gewijzigd. Hij wilde zijn team vanaf het beginsignaal de aanval laten zoeken en koos daarom voor een aanvallende tactiek. Er werd met de zogenaamde punt vooruit gespeeld en men wilde vroeg druk zetten. Dit betekent dat men de tegenstander al op de eigen helft vast wilde zetten en ze tot fouten wilde dwingen. Geuldal ging dan ook voortvarend van start en in hoog tempo werd aanval na aanval gestart. Binnen korte tijd had men al op voorsprong kunnen komen echter was er steeds weer een Hulsbergse voet die een doelpunt voorkwam. Door zo aanvallend te spelen moest men wel altijd op de hoede zijn voor de Hulsbergse counters. De gasten waren duidelijk voor een punt gekomen en hoopten misschien zelfs nog van een foutje van onze verdedigers te kunnen profiteren. Met een brilstand werden in de rust de kleedlokalen opgezocht en de wederom talrijk opgekomen supporters waren het erover eens dat een voorsprong voor Geuldal absoluut verdiend geweest zou zijn. Maar bijna-doelpunten tellen helaas niet. De tweede helft vertoonde hetzelfde beeld als de eerste helft, Geuldal zocht keer op keer de aanval en Hulsberg richtte zich weer op de spaarzame counters. Na 72 minuten spelen kwam de beloning voor ons team, Bob Felix trek vanaf rechts naar binnen en scoorde op prachtige wijze met zijn linkervoet  in de linkerbovenhoek. Wie gedacht had dat Geuldal nu door kon duwen kwam bedrogen uit. Al in de 78 ste minuut wist Hulsberg na onnodig balverlies van Geuldal, uit een perfect uitgevoerde counter, de gelijkmaker te scoren. Geuldal was daarna ondanks een veldoverwicht niet meer in staat om de wedstrijd alsnog winnend af te sluiten en aldus eindigde de wedstrijd in mineur. De drie punten waren vandaag zeer welkom geweest.