Gldl veer heeft een ton op de bank (en wint!)

Geschreven op dinsdag 22 maart 2016 09:06 door SV Geuldal.

Vandaag mocht ‘Ut Veerde’ op het terrein in Wijlre aantreden tegen RKMVC 4. Een misleidende tegenstander, aangezien de gehele selectie geboren en getogen is in Epen. De uitwedstrijd werd met 4-0 verloren. Maar ons veerde is een andere weg ingeslagen.

Mechelen staat vlak boven ons en we zijn al een paar weken uit een ander vaatje aan het tappen dus alles is mogelijk. De batteraave van ut veerde beginnen oud te worden.  Katers worden steeds meer ingeruild voor slapeloze nachten. En in plaats van om 6 uur thuis komen word er nu om 6 uur opgestaan om de Formule 1 te kijken. Na de geboorte van Peter’s derde, Rik’s tweede en Hub’s eerste was het deze week tijd voor Cees’ eerste. Cees van harte met je zoon Cas. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Zelfs good old Lasch Mehlkop was nuchter en op tijd vandaag. Dus een goed gevoel…

We beginnen de wedstrijd zonder Rob omdat hij z’n hamstring verrekt tijdens de warming up. Jammer want hij is één van de jongens die het trainen weer opgepakt heeft.

Pascal op doel.
Martien, Jules, Stephan en Tim in de defensie.
Kay, Rick, Hub en Peter op het middenveld.
Lars en Ramon voorin.
Johnny en Lesly op de bank.

De wedstrijd begint redelijk geconcentreerd maar wel weer rommelig en gehaast. Het spel gaat een kwartier heen en weer zonder grote kansen en dan drinkt langzaam door dat we rustiger en gedurfder moeten gaan voetballen. Zodra er zoveel mogelijk in de voetjes word gevoetbald en ballen simpel worden aangenomen en gekaatst resulteert dit al snel in een aantal leuke combinaties en kansen. Dit resulteert dan al snel in het openingsdoelpunt van de lekker spelende Lars.
Het vertrouwen groeit en we hebben er zin aan. Even later word de inmiddels ingevallen John rechts in de hoek gevloerd en komt er een vrije trap van Hub. Deze komt netjes op het hoofd van de zeer sterk spelende Martien. Klets 2-0. Het wordt zelfs nog gekker want vlak voor rust scoort Hub de 3-0 uit een mooie aanval. Overstapje van Lars, Hub sleept de bal naar binnen en schiet vanaf de zestien netjes raak in de korte hoek. RKMVC kreeg maar 1 echte kans en deze speler werd 1op1 bekwaam naar buiten gedreven door onze goalie en op de lijn gestopt door Tim. Een klasse eerste helft en het plezier spat ervan af.
Vlak voor rust word het iets grilliger omdat de spelers van MVC duidelijk geprikkeld raken en niet sportief reageren op een ongelukkige botsing van Jules.

In de rust word besproken dat we vooral moeten proberen om deze keer ook een goede tweede helft te spelen en rustig te blijven. Dit lukt maar deels. Rick Lemmens moet naar huis dus komt ook Lesly erin en Ramon keert terug. Kay komt ook eruit.

De wedstrijd word wat onsportiever en we gaan toch weer van nature iets te ver achteruit lopen. Al valt wel op dat de trainingslust van enkele z’n vruchten begint af te werpen. Echt in de problemen komen we niet. 1 à 2 spelers van de tegen partij gaat zich voornamelijk bezig houden met onnodig grof spel. Maar voor de rest is het een lekkere pot. Enkele kansjes gaan nog verloren aan beide kanten en Pascal mag zich nog onderscheiden met een puike redding. Uiteindelijk word het nog 4-0 door een steek door Lars.

Een lekkere overwinning met zeker in de eerste helft goed voetbal.