GLDL4 kroont zich tot Herbstmeister

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op dinsdag 20 december 2016 12:19 door SV Geuldal.

• 18-12-2016,
• GLDL 4 – RKUVC 4
• Sportpark achter het Kasteel
• Onder leiding van de wel beruchte scheids Ger

Deze zondag begon zoals veel zondagen, met de wekker die te vroeg af ging en het kwijl wat langs je bakkus naar beneden droop op je kussen. Mensen het is MATCHDAY!!

Dit keer moesten we ons beste beentje voor zetten tegen Ullestroate. Bij winst werd het eerste kampioenschap sinds tijden weer eens neergezet. WINTERKAMPIOEN.

Om 11.15uur verzamelen in de Kantien van Fien was de afspraak. Tot onze grote verbazing stonden er al 11 man te popelen om RKUVC van de mat te spelen. Deze geintjes zijn nog nooit vertoond en geven dus aan dat ze waarschijnlijk de wekker een half uur eerder hebben laten afgaan.

De wedstrijd, GLDL 4 begon met een sterke opstelling. Dit omdat RKUVC niet te peilen was, of het nu een sterk team of minder sterk team. Daarom begon GLDL 4 de wedstrijd met een paar veranderingen. Onze keeper Chris die ook wel de Man of the Match genoemd mag worden, werd gestrikt om even 90 min vanuit een luie stoel te gaan kijken naar een potje voetbal. Deze uitspraak klopte helemaal RKUVC kon totaal geen potten breken (Hierover later in het verhaaltje meer uitleg). Tevens werden er een aantal andere posities omgegooid.

Beginfase van de wedstrijd, GLDL4 nam compleet, maar dan ook echt compleet de leiding in de wedstrijd. Het positiespel van de thuisspelende krijgers kwam het balbezit ten goede, deze zat namelijk rond de 99% tegen 1%. RKUVC kwam er totaal niet aan de pas. De een na de andere strakke aanval van GLDL4 vloog over het veld!! Het publiek werd lyrisch en er kwamen steeds meer kreten vanaf de zijlijn het veld op. 10,10,10,10. De ene aanval was nog mooier dan de andere. Het is dat het vizier nog niet op scherp stond en de keeper van RKUVC de wedstrijd van zijn leven keepte! (Complimenten voor deze kleine Hans van Breukelen)

De eerste helft kwam bijna ten einde en daar was dan eindelijke de lang verwachte goal van GLDL4. Lars “houteklaas” Mehlkopf kwam met een Messi solo voor de goal en wilde hier de hansie v Breukie even dollen. Deze betrouwbare sluitpost liet zich niet gek maken en stopte de inzet van Mehlkopf. In de rebound was het dan onze pijlsnelle antilope IVO H die dit buitenkansje wel even wilde verzilveren 1-0. Hierna moest de trainer/coach van RKUVC even het veld betreden aangezien een speler van hun de zenuwen niet kon bedwingen en het beekje naast het voetbalveld moest vullen met zijn eigen maaginhoud😂…. RUST

In de rust werden de kuiten weer eens gesmeerd en de schoenen gepoetst om de 2de helft weer eens flink te gaan knallen. Hugo “Kalief” liet het dreamteam staan voor de 2de helft.

Dames en heren, geniet van dit mooie spektakel en natuurlijk de 2de helft.
Je raadt het nooit maar het spelbeeld was volledig hetzelfde als in de 1ste helft. RKUVC werd van het kastje naar de muur gestuurd en kwam er gewoon totaal niet aan de pas. De aanval werd weer ingezet door GLDL4!! Hansie werd maar weer eens aan het werk gezet en liet nogmaals zien dat een oude rot nog aardig kon keepen. Tot onze sluipschutter Mehlkopf de bal toevallig ook uit een rebound voor zijn houte poot kreeg en de bal met een wonderbaarlijk effect en met veel geluk langs Hansie kreeg 2-0.

Verder kan ik er niet veel van maken! Op een paar funniest football video’s na. Wesley die waarschijnlijk een polletje over het hoofd zag en bij aanname van de bal het gras ging kussen.  De aanval werd continu ingezet door GLDL4 en RKUVC moest de gehele wedstrijd in zijn achteruit!! De doelpogingen lagen rond de 25 voor GLDL4 tegen 0 voor RKUVC. De mooiste doelpoging kwam toch van Wesley. Met een solo over de rechterkant van het veld kwam hij bij Hansie in de buurt van de 5 meter. Hier haalde hij verwoestend uit en belandde de bal ergens bij de cornervlag. Met gevaar voor enige leven moesten zelfs de toeschouwers dekking zoeken. Er kwamen een paar wissels het veld in, in de 2de helft die het spelbeeld alleen maar ten goede kwam. Het speltempo werd dan misschien wel vertraagd maar deze drastische verandering zag niemand aankomen. De bal ging makkelijk van links naar rechts en van rechts naar links. Uiteindelijk na lang zoeken werd daar Wesley nogmaals gevonden die de bal kon aannemen en met een soepele schijnbeweging Hansie toch nog kon dollen en daarna met gevoel voor het spelletje de bal kon intikken!! 3-0.

De wedstrijd duurde nog hooguit 15 min voordat onze Ger de wedstrijd zou beëindigen. In die 15 min gebeurde het onmogelijke!! Lesly kreeg de bal voor zijn linker/rechter, niemand die het weet. Hij deed de gekste dingen met de bal. Even terughalen. Tikkie vooruit. Zelfs zagen sommige toeschouwers hem nog een “rond de wereld doen” al vragen we ons af of dat niet gewoon zijn ouders waren die dat fabeltje de wereld in hielpen. Lesly nam de goal van Hansie onder vuur (zie foto!) en kreeg op wonderlijke manier Hansie stil. De bal werd door een polletje? Zijn eksteroog? Een te lange teennagel? zo geraakt dat hij met een effect van jewelste over Hansie in de goal belandde. Lesly kon het daarna niet laten om alle vogels te verschrikken in de verre omtrek met zijn oer kreet!! 4-0 en tevens ook de einduitslag

• Complimenten aan beide keepers •
Man of the Match: Chris en Hansie

GLDL4 is HERBSTMEISTER/WINTERKAMPIOEN en gaat met een goed gevoel de winter in!

1ste wedstrijd na de winter is weer tegen Hansie en zijn mannen, oftewel RKUVC 4 – GLDL 4, 5 feb 2017

Iedereen fijne Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar

Casper