GLDL4 – KVC Oranje 4 (beker)

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op dinsdag 6 september 2016 14:18 door SV Geuldal.

Nadat de eerste bekerwedstrijd niet doorging omdat RKTSV zich op het laatste moment terugtrok was het vandaag dan eindelijk tijd voor wat actie. Hoewel…

Na een stortvloed aan afmeldingen wegens van alles en nog wat stonden de 12 strijdkrachten in de kantine van Strucht te wachten om te gaan omkleden, toen de regen met bakken naar beneden kwam en daarbij kwam ook nog een fikse onweersbui. Scheidsrechter Hans restte niets anders dan wachten op beter weer. Toen het veld langzaam maar zeker onder water kwam te staan was het duidelijk dat er niet gespeeld kon worden. Althans, in Strucht. Een paar ijverige GLDL4 spelers waren al racend onderweg naar Wijlre en daar bleek het veld ondanks de vele regen in prima staat te zijn. De omgeklede spelers van GLDL, KVC Oranje en de scheids stapten in tenue in de auto en met een half uurtje vertraging kon de wedstrijd dan toch plaatsvinden.

De opstelling:

Pascal

Tim – Jules – Stephan – Peter

Lesly – Rick – Tom – Boris

Ivo – Kay

Wissel: Hugo

Het 4de begon voortvarend aan de wedstrijd en zette KVC meteen onder druk. Enkele flitsende aanvallen met prima combinatievoetbal zorgden ervoor dat de Kerkradenaren met pijn en moeite de 0 konden houden. Helaas waren geen neutrale (of niet neutrale) toeschouwers aanwezig, anders had men vast het vermoeden gehad dat het 4de door middel van een uitgekiend trainingsschema de zomer door gebracht had…. Het laatste pasje of de afronding zorgden ervoor dat er steeds nét niet gescoord werd door Ivo, Lesly en Tom. Aan de andere kant kwam KVC er ook steeds meer venijnig uit maar adequaat verdedigen voorkwam grote kansen. Na een half uur werd het KVC doel opnieuw onder vuur genomen en een terugvallende bal kwam voor de voeten van Ivo, die eerst een tegenstander uitkapte en de bal behendig in de lange hoek schoof: 1-0.

In de rust was er geen rede voor een donderspeech, kwam Hugo voor Kay het veld in en kon er doorgedrukt worden, althans dat was de bedoeling. KVC maakte al na 5 minuten gelijk door een scrimage die achter Pascal getikt werd: 1-1. Niet veel later kregen de Oranje spelers een corner door een afgeketste bal. Pascal was nog steeds niet helemaal wakker, zo bleek, want de bal vloog door een windvlaag rechtstreeks vanaf de cornervlag bij de eerste paal het doel in: 1-2!

De achtervolging kon ingezet werden, en dat gebeurde onder aanvoering van uitblinker Tom, die over het veld raasde en strooide met passes, loopacties, schoten op doel en de tegenstanders meer dan eens gek maakte met behendige kap en draai-acties. Direct na de 1-2 vroeg Tom: zou ik het proberen? Glurend naar de keeper die te ver zoor zijn doel stond was het antwoord van Hugo: doen! Tom schoot vanaf 50 meter op doel en de keep wist de bal ternauwernood tot corner te werken. GLDL ging ook meer risico nemen door achterin 1 op 1 te spelen, Stephan schoof door naar het middenveld en Tom naar de aanval. Hoewel KVC er op de counter een paar keer gevaarlijk uitkwam en met een lobbal bijna de 1-3 scoorde kwam GLDL 10 minuten voor tijd toch verdiend gelijk toen de voor Rick weer ingevallen Kay de bal via een onnavolgbare pas in de vorm van een omhaal de bal diepgaf op Tom die de keeper omspeelde en de gelijkmaker tegen de touwen schoot: 2-2!

KVC wilde daarna toch nog de volle buit binnenslepen maar GLDL aasde op een counter om de klus af te maken. Na een mislukte corner van KVC werd er snel gecombineerd en ging linksback Peter als een roadrunner naar voren, kreeg de bal op maat diep gespeeld en bedacht zich oog in oog met de keeper geen moment: GOAL!!! In de laatste minuut was er de (over de gehele wedstrijd bekeken) verdiende winst voor GLDL4. Een beloning voor het harde werk van het hele elftal. Één stap dichter bij de finale in de Kuip dus!