Goede generale voor E2

Geschreven op zaterdag 16 april 2016 19:47 door SV Geuldal.

Vandaag stond de “generale repetitie” tegen SNC’14/BMR E4M op het programma (in Slenaken). Omdat het hier een volledig meiden-team betrof, had Martijn nog enkele goede tips voor onze jongens. Deze tips kwamen er (in het kort) op neer dat dit team op dezelfde manier bestreden moest worden als reguliere jongens teams (verdere details vermelden we uit strategisch belang niet).

In het begin van de wedstrijd bleek dat deze meiden zeer aardig konden voetballen en daarnaast ook nog eens fysiek sterk waren (enkele waren een maatje groter dan onze boys). Maar verder dan een schot op de lat (goed gezien keeper !) kwamen ze gelukkig niet. Na 10 minuten spelen bleek het neusje van onze topscoorder Corne geen last te hebben van de stevige wind. Met een gericht schot in de linker benedenhoek werd de keepster verschalkt. Dit bleek even later nog een keer succesvol uit te pakken. Weer met een goed geplaatst schot werd de keepster kansloos gelaten.

Een mooie aanval, opgezet door Dinand, kon Joeri vervolgens doeltreffend afronden. Ruststand: 0 – 3.

In de tweede helft hadden we de wind (letterlijk) niet meer mee en kwamen de uittrappen van Raiko iets minder ver. Maar een goede actie en schot van Cas kon uiteindelijk door Corne ingetikt worden. Hierna werd voornamelijk de achterhoede iets roekelozer waardoor een van de tegenspeelsters nog wist tegen te scoren.

Uiteindelijk werd het toch nog een ruime overwinning door een succesvol schot op doel van Raphael Carta.

Eindstand: 1-5

(Dit was ook de eindstand in “latje tik”)

Heren alvast veel succes gewenst bij de laatste twee wedstrijden van deze competitie !