Goede start van de B1.

Geschreven op zaterdag 26 september 2015 18:30 door SV Geuldal.

De B1 is vandaag heel goed begonnen aan de competitie, RKMVC/Partij B1 werd namelijk met 1-2 geklopt. Na een oefenwedstrijd (tegen Walram, 2-2) en twee goede bekerwedstrijden (tegen Schimmert, 1-3 en tegen Eijsden, 0-6), begon vandaag dan eindelijk de competitie. De tegenstander was RKMVC/Partij B1 en de wedstrijd werd gespeeld in Mechelen.

Het was een felle pot met een licht overwicht van Geuldal. Geuldal was dan ook de ploeg die op een 0-1 voorsprong kwam,  Mika tikte de bal al vrij vroeg in de wedstrijd mooi over de keeper heen. Deze 0-1 voorsprong werd vervolgens vrij eenvoudig vastgehouden tot het rustsignaal.

In de tweede helft wist Geuldal opnieuw snel te scoren. Een van richting veranderd schot van Kylian trof doel en Geuldal stond op een comfortabele 0-2 voorsprong. Helaas met de nadruk op ‘stond’, want nog geen 10 minuten later scoorde RKMVC de aansluitingstreffer. Alhoewel, RKMVC wist zelf niet te scoren, het was een ongelukkig moment van Bram die, in een poging om de bal weg te werken, de bal per ongeluk in het eigen doel werkte.

Een spannende wedstrijd volgde, al bleef Geuldal de betere ploeg. Geuldal verzuimde echter de wedstrijd te beslissen, dus was het in de laatste minuten nog even billen knijpen. Maar de 3 punten werden binnengesleept, een goed begin dus van de competitie!

De volgende wedstrijd is opnieuw een uitwedstrijd, Rood Groen LVC’01/Vijlen B1 zal dan onze tegenstander zijn.