Heerlijk weer om weer eens tegen een balletje/polletje te trappen

Geschreven op woensdag 11 november 2015 12:21 door SV Geuldal.

SV Geuldal 4- Geertruidse boys. Onder leiding van Ger Knops!

Er was voorafgaand aan de wedstrijd vanalles besproken om ervoor te zorgen dat we sterk zouden beginnen aan de wedstrijd en niet weer na 10 min tegen een achterstand van 0-5 zouden aankijken. (Dit was blijkbaar niet bij iedereen binnengekomen)

Geuldal begon de wedstrijd goed door de tos te winnen (dankzij Cappie de sloper). We wisselde van kant zodat we geen zon in de ogen hadden schijnen. We dachten direct dat we onoverwinnelijk waren door deze geweldige tos.

Nu weer over op de wedstrijd. We begonnen zoals elke week en elke wedstrijd weer dramatisch aan de wedstrijd. Hoe dit komt weet niemand. Geertruidse boys lieten het balletje lekker rondgaan en wachten telkens af om de steekpass te geven door de verdediging. Zoals ook in het verslag van Geertruidse boys staat. ” Ze hadden telkens een man vrij op het middenveld”. Dit zag je ook in het spelbeeld, ze kwamen telkens op vanuit het middenveld en wisten zo mensen te bereiken. Nu moet ik natuurlijk ook erbij zetten dat sommige niet wisten of ze nu aan de binnen of buitenkant moesten dekken. Geertruidse boys kwamen al binnen 10 min met 0-2 voor door wederom ontzettend domme goalen. Zoals elke week keken we dus weer tegen een achterstand aan na 10 min. Hoe langer de 1ste helft duurde hoe slechter het werd. Uiteindelijk stond het met rust 0-5. (En onze keeper Pascal “Eye of the Tiger” Roijen begon al last te krijgen van zijn rug door telkens die ballen uit het net te vissen)!

In de rust werd vanalles nogmaals aangekaart wat we de afgelopen weken ook allemaal gezegd hebben. STRIJDEN ALS ECHTE STRIJDERS enz enz enz.

2de helft is begonnen met een aantal veranderingen in de basisopstelling. Je zag dat Geertruidse boys het rustig aan ging doen en dat Geuldal wat meer ruimte kreeg. Dit resulteerde niet in kansen of iets anders maar je zag wel dat de procenten in balbezit omhoog gingen bij Geuldal. 51% tegen 49%. Toch was het zo dat Geertruidse boys nog 2x voor de goal kwamen en ook nog 2x scoorde. Geuldal keek weer tegen een moeizame 0-7 aan en de kopjes gingen hangen. Zo ook die van onze Chris. Chris dacht een bal goed te koppen en zag daarna de helft van de wedstrijd niks meer aan de linkerkant. Alles werd zwart voor zijn ogen. We lieten hem nog ff een paar minuten uitlopen op het veld voordat hij gewisseld werd met een daverend applaus!!

Eindstand 0-7.
Wederom konden we niet tevreden zijn!