Het begin van een mooie herfst…

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op zaterdag 1 oktober 2016 13:34 door SV Geuldal.

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen ST SNC’14/BMR JO 9-3G (ofwel tegen “Micky van school”) in Slenaken op het programma. Deze vroege wedstrijd, op een van de éérste mooie herfstdagen in oktober, beloofde al veel in de aanloop. Bij het verzamelen bij ons terrein in Wijlre, waren onze mannen al fanatiek bezig met de Warming Up… de bevers schijnen vanwege onze nadrukkelijke aanwezigheid hun oren dicht gehouden te hebben… ;-).
In Slenaken aangekomen gingen onze spelers direct verder met een gedisciplineerde opwarming zodat ze maximaal voorbereid aan de wedstrijd konden starten.
Met Sem in de eerste helft op doel, gingen we van start. Het spel golfde op en neer en weer kwamen wij gevaarlijk voor de goal van de tegenstander. Maar net in de afwerking bleek het vizier nog niet juist ingesteld te zijn. Yousef en Max zaten dicht bij een doelpunt. Dan maakt Gabriël met een onvervalste “driebander” 0-1. Wat een ontlading… super geknokt… Vlak hierna ontstaat, in een moment van onoplettendheid, een gevaarlijke aanval van de tegenstander. Jammer voor onze achterhoede, Gabriël en Niek, werd deze aanval netjes afgerond en moest Sem de eerste keer “vissen”, 1-1… Even werd er achterin gediscussieerd over de ontstane situatie, maar al snel nam Mik, vandaag onze aanvoerder, het heft in handen en bracht de bal naar de stip, voor de aftrap. We bleken niet onder te hoeven doen voor deze tegenstander… maar werden vlak hierna, weer overtroeft en Sem moest voor de tweede keer het hoofd buigen. Hierna ging het even wat te snel voor onze mannen. Ofschoon we iedere keer dichter bij een doelpunt kwamen. Justin met enkele hele mooie acties, Yousef met zijn snelle bewegingen, Gabriël met een afstandsschot en Max en Mik met superinzet en lange sprints zaten ook weer hééél dicht bij een doelpunt. Siem die als middenvelder de opbouw van de tegenstander prima ontregelde en onze spelers vanuit het veld perfect coachte kon niet tegenhouden dat snel de stand naar 4-1 werd geschoten. In de rust werden nog enkele aanwijzingen, tips en shirts met elkaar gedeeld of geruild, om zo in de tweede helft de stand om te buigen. Justin ruilde met Sem en hield zeker in deze tweede helft enkel mooie ballen uit de goal, KLASSE Justin!!!
Ondertussen werden er steeds meer kansen door ons gecreëerd en het was een kwestie van tijd voordat het doelpunt viel… en ja hoor, op het juiste moment op de juiste plek stond… Siem… 4-2. Een erg mooie goal! Zou het de aansluiting betekenen?
Toch konden “Mickey van school en zijn team” aan onze druk ontkomen en scoorden nog twee keer. Terwijl Mik met de juiste mentaliteit en super inzet zijn rol als aanvoerder invulde, kreeg hij loon naar werken. Hij ving een opbouw van de tegenstander op en bracht zichzelf verdient in scoringspositie en maakte deze kans koelbloedig en wonderschoon af. Super gedaan Mik!!! Naast alle kansen van Yousef, Gabriël, Max en Mik voorin en de sterke verdediging van Niek en Gabriël met ondersteuning van Max achterin… was de inzet super… vandaag bleef het nog bij 6-3… maar er zit meer in en wij verheugen ons hierop… Complimenten aan jullie allemaal. Het is het begin van een mooie herfst!

teamfoto-jo9-2-met-leiders-2