Het heeft Zijne Majesteit behaagd….

Geschreven op zondag 8 november 2015 21:56 door SV Geuldal.

Het heeft Zijne Majesteit behaagd….. Voor het eerst in de korte naamsgeschiedenis van de SV Geuldal heeft een lid van de onze club een koninklijke onderscheiding in ontvangst mogen nemen. We mogen Ruud Dautzenberg van harte feliciteren met deze blijk van waardering voor al zijn verdiensten voor onze vereniging.

Vrijdagavond was Ruud met een smoes naar de kantine van de locatie Schin op Geul gelokt. Ruud ging ervan uit dat hij naar de kantine moest komen voor het maken van een foto van het nieuwe bestuur en voor het passen van de nieuwe winterjassen. Groot was dan ook zijn verbazing toen hij opeens zijn naaste familie en een groot aantal jeugdleiders de kantine binnen zag komen. Ook de aanwezigheid van burgemeester Eurlings van Valkenburg aan de Geul als ook burgermeester van den Tillaar van Gulpen-Wittem riepen vraagtekens bij hem op.

Nadat Fon Kistermann had woord nam namens het “lintjescomplot” begon bij Ruud het besef door te dringen dat dit een gedenkwaardige avond zou worden. Fon gaf al gauw het woord aan burgemeester Eurlings die in prachtige bewoordingen Ruud kenschetste zoals wij hem al jaren kennen. Bevlogen met alles wat met voetbal te maken heeft met een heel groot hart voor de jeugd. Wie in het verleden bij de VV Wijlre en tegenwoordig bij de SV Geuldal over het jeugdvoetbal spreekt noemde en noemt dan meestal in een adem Ruud Dautzenberg.

Vanaf 1989 is Ruud bij de voetballende jeugd betrokken geraakt. Een passie die hij tot op de dag van vandaag met onverdroten inzet invulling geeft. We denken alleen al aan de talloze jeugdkampen, toernooien en trainingen die hij vorm gegeven heeft. Vanuit de jeugdafdeling is hij op een gegeven moment deel uit gaan maken van het hoofdbestuur van de toenmalige VV Wijlre. Niet alleen als vertegenwoordiger van he jeugdvoetbal maar ook verantwoordelijk voor de ledenadministratie, inning van de contributie en planning van het ophalen van het oud papier.

Tegenwoordig maakt Ruud deel uit van het bestuur van de SV Geuldal en we hopen dat hij in die functie zich ook nog jaren voor onze prachtige vereniging zal blijven inzetten. Namens alle geledingen van de onze vereniging willen we Ruud van harte feliciteren met deze dik verdiende koninklijke onderscheiding.

Bestuur SV Geuldal