Het slotakkoord van GD5!

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 29 mei 2017 17:27 door SV Geuldal.

Al enkele weken werd er naar deze dag uitgekeken, het zou nl de laatste wedstrijd van GD5 worden en deze werd aangegaan met gemengde gevoelens. Enkele onder ons hebben aangegeven om te stoppen met voetballen bij de senioren waarvan enkele doorgaan bij de veteranen, enkele stoppen geheel en enkelen zullen hun carrière voortzetten bij één van de hogere teams, of gaan tennissen. Zoals ik al aangaf was het een wedstrijd met gemengde gevoelens, meerdere onder ons sluiten een behoorlijke tijd van hun voetballeven af. Het was dan ook super dat onze tegenstander RKMVC, oftewel Mechelen, mee wilde werken met onze afsluit-wedstrijd. Volgens de planning van de KNVB zouden wij deze wedstrijd in Mechelen moeten voetballen, maar door het onderling te regelen waren de mannen van Mechelen bereid om deze wedstrijd in Wijlre te voetballen….Top en bedankt Mannen! Toch merkte je aan alles dat men het gevoel had alles voor de laatste keer te doen, zo ook het verzamelen in de kantien van Fien. Het was dan ook nog vroeg in de ochtend maar iedereen was rustig gestemd, geen uitgelaten aanvoerder of nerveuze leider….nee, alles ging zijn gangetje. Wel deed zich meteen het eerste probleempje voor. Enkele oud-W3 spelers waren op uitnodiging gekomen om nog de laatste minuten van deze geschiedenis mee te pikken en er bleken dan ook te weinig broekjes te zijn, deze werden blijkbaar in de loop van het seizoen wel eens “per abuis” meegenomen. De oplossing was dan ook dat onze Ron met het broekje en sokken van Eys het veld betrat. Hier was inmiddels de warming-up begonnen die ook, zoals al eerder vernoemd, vrij rustig verliep. Wel wilde onze leider Thei een laatste foto van ons sterrenteam maken met op de zijkanten het logo van GD5 en de vlag van W3. Na deze foto nam onze voorzitter nog even het woord om aan te geven dat deze groep een unieke groep is geweest die veel voor de club betekend en hij hoopte ook nog in de toekomst blijven betekenen voor SV Geuldal.

Uiteraard moest er ook nog een wedstrijd gevoetbald worden, eentje die er voor Mechelen nog toe deed. Mochten ze winnen van ons dan zouden zij een goed seizoen afsluiten met een 3 de plek, echter zijn wij in een volledige bezetting moeilijk te verslaan. De wedstrijd moest, vanwege de veld bezetting, gespeeld worden op het trainingsveld voor de Kantine, niet dat dit een probleem was, we waren namelijk ook dichter bij het bier. Aan de wedstrijd zag men ook dat beide ploegen er zin in hadden, er waren harde duels, maar wel fair-play. Mechelen kwam als beste uit de startblokken en kwam enkele keren gevaarlijk voor het doel. Echter was het de rechtsback van GD5 die het 0-1 scoorde, door een perfect voorgegeven bal vakkundig achter de doelman te deponeren…..echter was dit achter onze Paulus en dus een eigen doelpunt!!! Deze rechtsback dacht zeker nog even in zijn laatste wedstrijd zijn reputatie hoog te houden van prachtige eigendoelpunten…..balen,balen, balen!!! Deze rechtsback werd dan ook bij de eerste beste drinkpauze daarna geslachtofferd en moest naar de zijkant om hier te gaan proeven van de gevulde bidons die door onze gelegenheid verzorger Mauricio Moulen waren gevuld met bier. Ook onze keeper Paulus kreeg geregeld een versnapering gebracht in het doel, zodat hij zijn vizier scherp hield. Over een scherp vizier gesproken, uiteraard werd er ook een beroep gedaan op onze Celke, deze wereldkeeper heeft zijn handschoenen verruild voor voetbalschoenen en laat geregeld bij de veteranen zien dat hij hier ook niet slecht in is. Celke krijgt de bal voor zijn rechtervoet en maakt het geweldig af….1-1!!!!! Uiteraard was onze rechtsback hier erg blij mee en bedankte onze Celke dan ook. Helaas duurde het maar kort voordat Mechelen hier antwoord op had. Een pijlsnelle aanval monde dan ook uit in wederom een voorsprong….1-2! Aangezien enkele behoorlijke kansen niet werden afgerond door GD5 was dit dan ook de ruststand.

Na de rust hebben onze trouwe leiders Thei en Ed een nieuw wapenfeit in petto. Gewoon 12 man opzetten en zwijgen….even kijken of er iemand oplet. Helaas was de leider van Mechelen bij de pinken en alert en moest GD5 toch echt gewoon verder met 11 man. In deze tweede helft gebeurde er vrij weinig buiten alle kansen die er gemist werden vanuit GD5 kant. Het was eigenlijk maar eenrichtingsverkeer op het doel van Mechelen. Toch weet dan onze goaltjes dief Bertus K. zijn naam te drukken op de laatste wedstrijd van GD5. Door een geweldige actie voor het doel weet hij “het netje weer te laten bolle”…..2-2!!! Dit is dan ook de beste einduitslag die deze wedstrijd had kunnen krijgen. Leuk voetbal, kansen over en weer en een wedstrijd waar iedereen met een bepaald gevoel op terug kan kijken.

Na deze wedstrijd wordt er zich natuurlijk nog biertje gedronken bij Fien en af en toe een traantje gelaten. Uiteraard werd er op een ludieke manier terug gekeken op menig gebeurtenissen van W3 en GD5. De uitstapjes ( Aken, Koln, Maastricht ), het Vogelsjeete, Sinterklaas bezoek bij de kinderen van onze spelers, Voetbal toernooi in Den Haag, al onze carnavals optredens en met name onze Hans Klok, Herman OttenCup, W3-prins, etc., etc., etc., het is teveel om op te noemen.  Maar er werd ook lief en leed als groep gedeeld, de vreugde van een feest of de geboorte van een nieuw W3/GD5 lid, maar ook het verdriet en steun als wij elkaar nodig hadden.

Een groep om NOOIT te vergeten.

Uiteraard is er dan ook een special woord van dank voor onze leiders Thei en Ed, super bedankt voor en fantastische periode! Ook onze vaste sponsoren Herman/Ingrid en Mark/Veronique, bedankt voor jullie steun en vertrouwen in deze groep.

Dit was dan ook mijn laatste verslag voor W3/GD5….ik heb het al die jaren met veel plezier mogen doen en ook behoorlijk wat gebeurtenissen mogen beschrijven. Het was een tijdperk wat ons niemand afpakt. Bedankt allemaal voor een geweldige belevenis.

MH te W.