Het zat even niet mee bij dames 1

Geschreven op woensdag 4 mei 2016 08:12 door SV Geuldal.

Fris en fruitig trokken we naar Brunssum om het op te nemen tegen SV Brunssum dames 2

Twee inhaalwedstrijden op dinsdag waarvan vandaag, dinsdag 3 mei de eerste. Het nadeel daarvan is als je tegen clubs speelt die over twee teams beschikken er “getoverd” kan worden met de teamsamenstelling. In dit geval kwamen we een tegenstander tegen die de achterhoede behoorlijk had versterkt. Bij de dames is het zo dat je 15 wedstrijden in een seizoen mag hebben gespeeld op een ander team om alsnog voor een ander team uit te komen. Dat hebben we gemerkt. We begonnen de wedstrijd vrij aardig wat betreft het combineren en bouwden ook menige aanval op. Maar we stuitten steeds op een zeer behoorlijke en stugge verdediging waar geen doorkomen aan was. We kregen dan ook over de gehele wedstrijd weinig tot geen echte kansen. Een aantal keren wel voor het doel en af en toe een schot op te grote afstand maar echte afmakers creëerden we niet. Daarin tegen scoorde Brunssum in de eerste helft uit een uitbraak op links. De snelle linkerspits wist tot aan de 8 meter door te breken en Lisa pareerde goed in eerste instantie maar was in de rebound kansloos. 1-0. Na de rust eigenlijk hetzelfde verhaal met een scheids die steeds meer de overtredingen van SV Geuldal wel zag en die van SV Brunssum vooral niet. Zo gaf hij ook een erg gemakkelijke tijdstraf van 10 minuten aan Anouk nadat ze twee keer een opmerking had gemaakt. Dit alles wekte nogal wat irritatie zowel in het veld als er buiten en dat leidde eigenlijk ertoe dat het beetje samenhang in het team ook verloren ging. De kopjes gingen nu en dan hangen want het was vechten tegen de bierkaai. SV Brunssum kwam er nog een paar keer uit, wist de lat nog een keer te raken met een afstandsschot en wist tot twee maal toe een vrije schop te versieren op zo’n 20 meter afstand. De eerste werd nog getoucheerd door Lisa maar de bal glipte weg en in het doel, 2-0. De tweede zat  feilloos in de korte hoek, hard en zuiver, 3-0. Na de wedstrijd moesten we erkennen dat we te weinig echte kansen hadden gecreëerd en dat Brunssum verdiend had gewonnen. Vooral in de individuele duels werd niet overal het onderscheid gemaakt. Toch moeten er complimenten worden gemaakt voor een hard werkend team. Vooral Nena verdient een pluim zonder de andere harde werkers te kort te doen. Simone maakte even een retourtje Amsterdam om het team te versterken; zij werkte ook echt hard. Het harde werken kon vandaag echter niet beloond worden. Nu moeten we zondag in Chèvremont echt gaan winnen om kampioen te worden in de zesde klasse. We hopen van harte dat we kunnen rekenen op een grote supportersschare aldaar. Tot zondag!!