E2 begint ijzersterk aan de voorjaarscompetitie

Geschreven op zaterdag 27 februari 2016 17:00 door SV Geuldal.

Onder een vriendelijk stralend zonnetje werd de competitie voor de E2 na de winterstop hervat in Meerssen tegen de plaatselijke SV.

Bij het inschieten van de nieuwe keeper Raiko van Kempen werd al meteen duidelijk dat hij er veel zin in had. Met enkele mooie reddingen werd het de spelers niet gemakkelijk gemaakt om de bal tegen de touwen te laten belanden.

Vanaf het begin van de wedstrijd had onze E2 de overhand en werd de tegenstander vakkundig op eigen helft vastgezet. Dit leverde enkele kansen op en uiteindelijk ook de 1-0 door een hard schot van onze spits Joeri Simons. In de verdediging zorgden Jurre Hollands, Cas Theunissen, Raf Creusen en Lucius Hupperichs intussen ervoor dat er niets aan zou branden. Hierdoor kon de stand verder uitgebouwd worden door Dinand Schillings en Raf Creusen, waarbij de tegenstander ook nog een handje hielp.

Vlak voor het einde van de 1e helft liet de aanvoerder van SV Meerssen zien dat de wedstrijd nog niet gespeeld was. Via een sterke loopactie en een zuiver geplaatst schot werd de ruststand 1-3.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld echter niet en kon onze E2 verder op zoek naar doelpunten. Een mooi schot op doel en doelpunt van Raphael Carta  werd helaas door de scheidsrechter afgekeurd, de bal zou al eerder over de achterlijn zijn geweest 🙁

Uiteindelijk zou Corne van den Tillaar de eindstand op 1-4 brengen met een mooie actie en effectieve afronding op doel.

Een mooie competitie start voor de E2.

Proficiat heren !