In de Top 3!

Geschreven op maandag 9 november 2015 12:52 door SV Geuldal.

Het vroege tijdstip van verzamelen leek  voor SV Geuldal 5 geen opstakel om gemotiveerd af te reizen naar Bocholtz. Helaas schoot het kopje koffie vooraf hierdoor erbij in. Toch was er weer genoeg gespreksstof om dit verslag te vullen, maar we houden het deze keer maar kort. De tegenstander was dan ook niet echt een gevreesde, met 0 punten, 44 doelpunten tegen en 3 doelpunten voor, kon men ervan uitgaan dat deze week de volle winst mee naar Geuldal genomen konden worden.

In het kleedlokaal is het gesprek van de ochtend de hete zalf van onze “Apotheker Peeke”, deze gaat gewild de banken na om ieders spieren te verwennen. Deze zalf wordt al vergeleken met de sambalsaus bij de chinees, maar dan tien keer zo heet. Wel komt men erachter dat het insmeren van hete spier-gel en daarna de lenzen indoen niet zo’n goede volgorde is om het beeld op scherp te zetten, echter bleek het bij deze persoon toch best goed uit te werken als men 3 x scoort.

De warming up was wel iets lauw, waarschijnlijk door de zeer aangename temperatuur ( 14 C ) die de laatste weken onze herfst een heerlijk gevoel geven. Toch merk je dit dan aan de start van de wedstrijd, Geuldal 5 begint wat loom aan de eerste 10 minuten, maar zochten wel de beste manier om dit, licht verouderd Sportclub te ontraffelen. Met enkele goede combinaties komt men soms tot een doelpoging maar wordt helaas niet meteen afgerond. De tegenstander weet dan ook iets in hun spel te komen en krijgen hier en daar ook een kansje. Jammer genoeg is zo een kansje de aanloop tot een ongelukkige botsing tussen het linker oog van onze rechtsback en de rechterknie van hun linksvoor en zoals verwacht is het “blauwe oog” weer een feit! Hoe krijgt hij het voor elkaar? Het 5 de blauwe oog in 3 seizoenen! Einde wedstrijd voor rugnummer 11.

De wedstrijd dobberde zo rustig door maar er was nog steeds niet gescoord, totdat een half uurtje gespeeld was en Ricky een schot op doel waagt, veranderd van richting komt deze in het doel terecht, 0-1! Plots komt de rust iets meer in het spel en kan er rondgespeeld worden. Door een fijne combi scoort onze Lesly het 0-2! Zou de Sambalzalf in zijn ogen hem dan goed gedaan hebben?

Met deze voorsprong wordt de kleedkamer in gegaan en kan deze verslaggever zich gaan douchen om de tweede helft te gaan aanschouwen. Deze tweede helft was enkele minuten aan de gang toen ik de informatie kreeg dat het 0-3 een feit was. Een echte BB ( Bertus Braggelgoal ) vertellen mij de meegereisde supporters achter het bord van Snackpoint.

Zo lijkt deze wedstrijd binnen gesleept en kunnen de mooie combinaties uitgespeeld worden. Lesly maakt zo een combi dan ook fraai af en scoort het 0-4. De mooiste goal van de ochtend is toch echt voor onze “schaduwspits” Wim, met een subtil lobje weet hij de keeper op het verkeerde been te zetten en scoort het 0-5, Top Wim! Hij is dan zo ontketend en maakt meteen daarna ook maar het 0-6, ze vallen ineens als appeltjes van de boom, oorzaak????? Zo weet ook onze altijd scorende Roy B nog zijn doelpuntje mee te pikken en maakt het 0-7. Helaas weet de scheidrechter nog een kleine rol op zich te nemen door een 100% buitenspel door te laten gaan waardoor Sportclub nog een doelpuntje kan mee pikken, 1-7! Het slotakkoord van deze wedstrijd is voor Lesly, nog steeds met branderige ogen weet hij een prachtig schot op doel in de netten te krijgen….eindstand 1-8! Geweldig mannen.

Douchen en een lekkere Weizen drinken op de overwinning en het behalen van plek 3 op de ranglijst. Volgende week Vijlen 3 op sportpark achter het kasteel te Wijlre! De selectie is er klaar voor ( zie foto ).

Helaas is deze verslaggever dan niet aanwezig en is de vraag of onze hoofdreporter, “Bert Nix aan de hand” het van hem overneemt?