In memoriam Martin Sleijpen

Geschreven op dinsdag 1 oktober 2019 08:13 door Ruud Dautzenberg.

Zaterdagmorgen bereikte ons het trieste bericht dat erelid Martin Sleijpen op 77-jarige leeftijd was overleden. Martin, voor de meesten Thai, was lid van VV Wijlre en SV Geuldal vanaf juli 1954.

Naast zijn spelerscarriere op het eerste elftal en de veteranen was Martin mede-oprichter van de jeugdafdeling van VV Wijlre en meer dan 25 jaar actief als jeugdleider en wedstrijdsecretaris. Ook als bestuurslid van VV Wijlre was hij jarenlang in diverse functies actief, waarvoor hij als erelid werd benoemd. Naast zijn werkzaamheden voor VV Wijlre was Martin ook elders als vrijwilliger betrokken in Wijlre, waarvoor hij Koninklijk onderscheiden werd tot lid in de Orde van Oranje Nassau.

Zijn voetbalgenen gaf hij door aan zijn zoon René, jarenlang actief voor het 1e elftal van VV Wijlre. Na gestopt te zijn als vrijwilliger bleef hij betrokken bij de vereniging via zijn schoonzoons Fon en Eric, die beiden in het bestuur van VV Wijlre en SV Geuldal actief zijn geweest. Ook bleef hij jarenlang nog het eerste elftal volgen op zijn vertrouwde stekkie achter het doel van de tegenstander totdat dit wegens gezondheidsredenen niet meer mogelijk was.

SV Geuldal en VV Wijlre is Martin veel dank verschuldigd voor zijn jarenlange werkzaamheden voor zijn geliefde club en wij als vereniging wensen zijn vrouw To, kinderen en kleinkinderen heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Bestuur, ereleden en leden SV Geuldal.