Is ut lek boave ? Weer unne groete oetslag…

Geschreven op dinsdag 17 november 2015 09:55 door SV Geuldal.

Op deze warme herfstdag-morgen vertoonden de gezichtsuitdrukkingen van de meeste spelers spanning! Dat mocht ook wel aangezien vandaag een cruciale wedstrijd op het programma stond; bij winst bleef de aansluiting met de koplopers in tak. Echter al snel bleek dat deze strakke gezichten ergens anders vandaan kwamen. “PrinsenSitzung ( met drank)” ( met onze mede-speler Sven als Minister) en de komst van Sinterklaas deze middag waren de oorzaak. Opvallend was ook dat we twee nieuwe gezichten bij onze selectie hadden. Ron Smeets onze gepensioneerde back was weer van stal gehaald en speler Neal welke zo maar uit de lucht kwam gevallen. We hadden behoorlijk wat afmeldingen waardoor onze brede selectie van 19 spelers ( op papier) opeens toch in de problemen kwam ( beiden nogmaals bedankt). Bij het inlopen zagen we dat Vijlen 3 ook qua leeftijd en ervaring niet de mindere van ons zouden zijn. Ook gezien de stand op de ranglijst wisten we dat het een zware dobber zou worden.

De wedstrijd werd al gauw een schaakspel; Geuldal 5 kwam niet aan voetballen toe ( balverlies, ongelukkige passing, onbeholpenheid etc); Vijlen 3 bleef vanuit achter de lange pass hanteren waardoor er voor de neutrale toeschouwer niet veel te zien viel. Het kwam dan toch nog als een verrassing dat er toch nog 1-0 gescoord werd door Kenny die op links doorbrak en de keeper op het verkeerde been verraste met een bekeken schot ( hij wist het, zo bleek achteraf, zelf niet) . In de rust werden er enkele veranderingen toegepast waardoor er wellicht mee “ swung” in het elftal kwam. Neal en Ralf ( en later Ron) werden ingebracht. Direct na rust zorgde Neal voor de 2-0 hetgeen voor rust zou moeten zorgen. Echter Vijlen 3 kroop uit zijn schulp en scoorde ook vrij gauw de aansluittreffer 2-1. Geuldal 5 ging echter meer en meer voetballen waardoor we meer in ons eigen spel kwamen en de tegenstander meer en meer onder druk werd gezet. De 3-1 hing dan ook in de lucht en werd gescoord door de rechtsback van Vijlen.

Daarna was de weerstand gebroken en werd er eigenlijk gemakkelijk over Vijlen 3 heen gelopen. Wim ( 2x), Kenny , Rick en Neal zorgde op het einde nog voor een 8-1 overwinning. Dit had dan ook niemand verwacht als je alleen de eerste helft had gezien. De neutrale toeschouwers waren ( en spelers/ leiders) dan ook blij verrast met deze uitslag aangezien de medekoplopers ( bleek achteraf) punten lieten liggen waardoor we echt meedoen bovenin.

Na de wedstrijd werd de overwinning niet lang gevierd aangezien onze “ Goed Heiligman Sinterklaas” al vroegtijdig zou arriveren in Wijlre.

Volgende wedstrijd is 29 November as de kraker tegen Chevremont; we zullen zien wat dat dan brengt !

Upcoming events: Sinterklaasmiddag voor de kids op 29 November as in de kantine en familie winterwandeling ( wordt nog nader gepland)