IVS MC1 – sv Geuldal MC1 0 – 12 (0 – 5)

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zondag 5 april 2015 10:40 door Bart Schrouff.

Hatseflats!

Veel regen en een ijskoude wind, dat waren de omstandigheden waarin onze meiden moesten aantreden tegen IVS uit Berg aan de Maas, Veel inhaalwedstrijden werden afgelast, onze MC1 moest spelen en ze hadden er zin in. De stemming was bijzonder goed ondanks het slechte weer en het glibberige veld.

Er werd vanaf de eerste minuut aangevallen. IVS werd gelijk klem gezet. Noa zette haar linkerbeentje goed tegen de bal en mocht de score openen. Niet veel later schoot ze met datzelfde linkerbeentje de tweede erin. De ban was gebroken en er werd gescoord aan de lopende band. Mina mocht haar eerste doelpunt scoren voor SV Geuldal en wist voor rust nog een tweede bal in het netje leggen. Floor pikte een sjravelgoal mee, maar die tellen gelukkig ook! Bij de rust was het 0-5 voor de Geuldalmeiden. Teamleider Patrick gaf in de rust de opdracht mee om de 11 tegengoals van vorige week ongedaan te maken. De meiden speelden vol zelfvertrouwen en pakten die uitdaging met twee handen aan. Kelly, die de eerste helft onder de lat stond, had wel zin om de score wat op te krikken. Ze scoorde maar liefst 4 keer in de tweede helft. Mina had zo goed de smaak te pakken dat ze in de tweede helft ook nog 2 keer wist te scoren. Floor trof nog 1 keer doel in de tweede helft en als het goed is komen we dan op liefst 12 doelpunten. Hatseflats Patrick, dat hebben we toch mooi voor mekaar gekregen!

Belangrijk is dat er veel spelvreugde te zien was. Er werd goed onderling gecoached en het combinatiespel ging al een heel stuk beter. Opdracht voor de volgende wedstrijd is proberen het spel nog meer te verdelen over de twee buitenkanten, links én rechts.

Voor deze wedstrijd: een dikke high five!