“Je moet schieten anders kan je niet scoren”……….. SV Geuldal – Jekerdal 2-0.

Geschreven op zondag 27 maart 2016 22:24 door SV Geuldal.

Volgens Cruijff moest je schieten anders kon je niet scoren. Een uitspraak die absoluut logisch klinkt en als iemand dan ook de daad bij het woord voegt bezorgt hij zijn club een voorsprong.

Zo ook gisteren in de degradatiekraker tegen Jekerdal. Ons eerste moest absoluut weer eens drie punten halen en aldus geschiede ook. In een van beide kanten rommelige en zenuwachtige openingsfase kwam opeens Kay Hameleers als een duveltje uit het doosje voor de keeper van Jekerdal en schoot de bal onberispelijk binnen langs de graaiende handen van de sluitpost.

Voorafgaand aan de wedstrijd waren we getuige van een indrukwekkende minuut stilte voor “El Salvador” en zagen we dat ook bij SV Geuldal de vlaggen halfstok hingen voor de overleden grootmeester van het Nederlandse voetbal.

Terug naar de wedstrijd, het spel golfde in de eerste helft op en neer met voor beide doelen hachelijke situaties. Beide keepers konden enkele keren hun kunnen ten toon spreiden en met name de reflex van Jeffrey Kerstgens, die de geblesseerde Ivo Houben op prima wijze verving, op een schot van een van de Jekerdalspitsen verdiende het predikaat “klasse”. Gedurende het restant van de eerste helft wist niemand meer te scoren en Geuldal met een 1-0 voorsprong rusten.

Na rust ging Jekerdal nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker maar de Geuldalmannen wisten van geen wijken. Er werd voor elke meter gestreden door onze mannen. Over en weer waren er weer een aantal kansen te noteren maar tot een doelpunt leidde dat nog niet. Jekerdal zette in het laatste kwartier nog eens behoorlijk aan en offerde zelfs nog een verdediger voor een extra aanvaller op. Uiteindelijk was het Alain Lebon die voor de bevrijdende 2-0 zorgde. Eindelijk konden na lange tijd weer eens drie punten worden bijgeschreven op het conto. Drie zeer belangrijke punten voor lijfsbehoud. Een compliment aan onze spelers is dan ook zeer op zijn plaats.

Paasmaandag wacht de kraker in Valkenburg tegen Walram.