Jeugd mag weer sporten: maar er blijven regels

Algemeen Jeugd
Geschreven op donderdag 30 april 2020 13:17 door Ralph Souren.

Maandag 4 mei hebben wij de trainingen voor de jeugdafdeling weer opgestart. Vooralsnog kan dat op beide accommodaties. Zodra het groot onderhoud in Schin op Geul begint, zullen we een nieuw trainingsschema maken voor alleen lokatie Wijlre.

Er is een inventarisatie gedaan van beschikbare trainers. Bij alle teams zijn er minimaal 2 trainers aanwezig, behalve bij JO15 waar we nog een 2e trainer zoeken.

Net zoals het voor de trainers eigen keuze was om wel of niet te trainen, zo is dat ook voor spelers en ouders. In de bijlagen staat duidelijk vermeld wanneer je als speler niet mag komen. Daarnaast is het ieders eigen keuze om te willen komen. Meld je wel tijdig af bij de leiders als je niet op de training aanwezig bent.

In de bijlagen is vermeld wat de regels zijn rondom de trainingen, specifiek voor vrijwilligers, trainers, spelers en ouders. Lees deze goed door en houd je aan de richtlijnen want de gemeente zal zal hierop toezien.

Bij elke training vanaf 4 mei is er een toezichthouder aanwezig op het complex. Hij of zij is de enige die toegang heeft tot het materiaalhok. De toezichthouder legt de materialen op het trainingsveld en na afloop legt hij of zij de materialen terug.

De toezichthouder is verantwoordelijk namens de club voor de gang van zaken en kan de training stopzetten als de regels niet in acht worden genomen.

Bij de trainingen van JO17 en JO15 moet iedereen 1.5 meter afstand van elkaar houden voor, na en tijdens de training. Het protocol is strikt qua leeftijd, dus de 4 spelers van JO13 die ouder zijn dan 12 jaar mogen niet meetrainen met hun teamgenoten die jonger zijn dan 12 in deze periode.

Deze 4 spelers kunnen meetrainen met JO15, die wel op hetzelfde veld en tijdstip zullen trainen.

Bij de trainingen van JO7 t/m JO13 hoeft er geen afstand te worden gehouden door de spelers, wel dienen de trainers 1.5 meter afstand tot de spelers te houden.

Bij alle trainingen mogen geen ouders aanwezig zijn op het veld. Wij zullen uitsluitend bij JO7 bekijken hoe we daar een mouw aan kunnen passen.

De trainingen zullen 1 uur duren. Bij JO7 t/m JO15 is de aanvang 18.30 uur en zal om 18.20 uur het complex open gaan. Bij JO17 is de aanvang 19.00 uur en gaat het complex open om 18.50 uur.

Schema trainingen (zolang we terecht kunnen op beide locaties)

Maandag in Wijlre: JO7 op de zandhoek

Maandag in SoG: JO13 en JO15 op het trainingsveld

Woensdag in Wijlre: JO9-1 en JO9-2 op de zandhoek

Woensdag in SoG: JO11-1 en JO11-2 op het trainingsveld

Donderdag in Wijlre: JO17 op de zandhoek

Verder blijven de huidige (hygiëne- en afstand)maatregelen blijven van kracht. Denk hierbij aan:

• Geen toeschouwers, familie, vrienden, etc, langs de kant/zijlijn
  • Sanitaire voorzieningen blijven dicht: dit betekent van te voren thuis naar het toilet en achteraf douchen
  • Direct na het sporten naar huis, vermijd groepsvorming
  • De kantine, het clubgebouw en dergelijke blijven te allen tijde gesloten
  • Bijv. max. twee begeleiders per team/groep die 1,5 meter afstand tot elkaar bewaren. Bij jongeren van 13 tot en met 18 moet iedereen 1,5 meter afstand tot elkaar houden!

Van iedereen verwachten we dat ze de regels respecteren en blijven volgen.

Daarnaast hebben wij van het NOC*NSF, in samenwerking met Vereniging Sport en Gemeenten, protocollen ontvangen die wij in samenwerking met de gemeenten kunnen gebruiken.

Download hier de protocollen van het NOC*NSF.

Download hier de regels rondom de trainingen.

Voor verdere vragen kunnen jullie terecht bij de trainers of bij het bestuur.

Blijf sterk, alleen samen kunnen we het doen!