Jeugdprins Sjoerd I en hofnar Hay geven het voorbeeld

Archief – 2018/’19
Geschreven op maandag 18 februari 2019 17:47 door Bart Schrouff.

Voor de wedstrijd van afgelopen zondag waren de prinselijke hoogheden van de Kling Puime uitgenodigd. Jeugdprins Sjoerd I en hofnar Hay spelen beiden op onze JO11 en hadden afgelopen zaterdag al laten zien dat ze in vorm waren door de JO11 van Berg’28 met liefst 0-10 te verslaan. De aftrap voor de wedstrijd SV Geuldal – WDZ was voor hun dan ook een koud kunstje en via een mooie combinatie wisten ze het eerste doelpunt te scoren. Hierna gingen de senioren er eens goed voor staan, heerlijk weer en veel toeschouwers kregen een leuke wedstrijd voorgeschoteld. De eerste helft was voor WDZ, fysiek sterk en sneller combinerend waren zij de bovenliggende partij. Het was dan ook terecht dat zij na ongeveer een half uur de verdiende 0-1 scoorden via een mooie bal in de lange hoek. Hierna kreeg WDZ nog een mooie kans die, gelukkig voor Geuldal, er niet in ging. Na de rust een heel ander beeld. SV Geuldal ging beter de strijd aan en knokte zich terug in de wedstrijd. Na een overtreding op Danny kregen we een vrije trap op de rand van de zestien. Kevin trapte de bal geweldig in de kruising en een op dat moment verdiende 1-1. WDZ was hierdoor een beetje van slag want vijf minuten later wist Alain een mooie voorzet van Jerome op het doel te koppen. De keeper van WDZ pareerde deze kopbal nog maar in de rebound van Alain was hij kansloos, 2-1. SV Geuldal ging hierna echter achteruit spelen en hierdoor kwamen er weer kansen voor WDZ. Helaas in de voorlaatste minuut wist een WDZ-aanvaller met een kopbal nog de 2-2 te scoren. Over de hele wedstrijd een terechte uitslag. Volgende week spelen we in Schin op Geul tegen Rood Groen LVC’01. De balsponsor van die wedstrijd: www.06fix.nl voor alle reparaties aan uw mobiele telefoon. We hopen dat we dan weer veel supporters te mogen verwelkomen.