Kampioenschap nadert voor B1 na winst op Berg

Geschreven op zondag 13 december 2015 23:04 door SV Geuldal.

Zaterdagmiddag speelde onze B1 alweer zijn 9de wedstrijd van dit seizoen. In Wijlre was Berg/Vilt B1 de tegenstander. Na de sprankelende 8-0 overwinning op Simpelveld van afgelopen donderdag hoopte de ploeg zaterdag opnieuw flink uit te kunnen halen.

Berg bleek echter een stuggere ploeg dan Simpelveld en het creëren van kansen ging een stuk lastiger. Ook moest Luuk een paar keer optreden om een doelpunt van Berg te voorkomen. Maar ondanks dat leidde Geuldal bij rust toch met een comfortabele 3-0 voorsprong.

Kylian slalomde zich aan de linkerkant van het doel vrij voor de keeper en scoorde de 1-0. Vervolgens scoorde nota bene onze rechtsback Casper door een bal gemakkelijk binnen te tikken na een sprint waar Usain Bolt nog jaloers op kan zijn. En het slotakkoord voor het rustsignaal was voor Denys die opnieuw wist te scoren na die mooie hattrick van afgelopen donderdag.

Hoewel de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld was bleef Geuldal het moeilijk hebben met Berg. Toch wist het nog 2x te scoren.

Bij de 4-0 wist Cas een prachtige aanval simpel af te ronden en de 5-0 werd binnen gekopt door Stan die, net als Casper, voor het eerst wist te scoren dit seizoen.

Een simpele overwinning dus voor de B1 dat daardoor volop in de race blijft voor de titel. Om het kampioenschap te behalen moeten er wel nog 6 punten worden gepakt. Eerst wordt er donderdagavond in Schin op Geul de inhaalwedstrijd tegen RKVVM/Sibbe/Geertruidse Boys gespeeld en vervolgens staat er zaterdag de laatste wedstrijd op het programma, uit tegen VV Keer B1