Keer 2 te sterk voor SVG 3

Geschreven op dinsdag 6 oktober 2015 12:42 door Ralph Souren.

Na twee weken rust voor de mannen van SV Geuldal 3 werd afgelopen zondag afgereisd naar Cadier en Keer. Voor de wedstrijd tegen Keer 2.

Keer had de eerste twee potjes foebele gewonnen en het was dus voor de wedstrijd al duidelijk dat het een moeilijke ochtend zou worden. Dat gevoel werd al snel werkelijkheid toen Keer zeer sterk aan de wedstrijd begon. De defensie van SV Geuldal hield helaas dan ook niet lang stand en na een snelle aanval lag de 1-0 er in. Niet veel later dan toch een mogelijkheid voor SV Geuldal. Ralph Souren werd door Frank Essers de diepte ingestuurd en kwam 1 op 1 met de keeper. Echter zag de linksback het gevaar in en trok aan de noodrem. De arbiter kon niks anders dan de rode kaart te trekken. Met 10 man bleef Keer echter rustig de bal achterin rond tikken en bleef het tot aan de rust 1-0.

Na rust kwam SV Geuldal als sterkste uit de kleedkamers. Ralph Souren had de 1-1 op de voet maar mikte de bal recht op de doelman. Frank Essers bleek vandaag scherper en met een echte FIFA-goal (pass diep en mooi binnengeschoten) maakte hij even later de gelijkmaker! Helaas bleef deze 1-1 stand ook niet lang op het scorebord. Want na een overtreding van SV Geuldal in de eigen 16 kreeg Keer de kans om vanaf 11 meter weer op voorsprong te komen, met succes. Een aantal minuten daarna vloog een schot ook nog eens tegen de touwen en zat de wedstrijd op slot: 3-1.

Jammer van het verlies tegen deze sterke ploeg. Snel vergeten en op naar volgende week: RKASV thuis in nieuwe tenues!