MC1 super start competitie

Geschreven op zondag 4 oktober 2015 10:33 door SV Geuldal.

Wijlre 12.00 uur: de eerste competitiewedstrijd staat op het programma tegen het altijd sterke Abdissenbosch / UOW’02 MC2.

Onze meiden hadden er zin in en dat was op het veld te zien! Vanaf het eerste fluitsignaal werd er fel op de bal gejaagd. Het spel was in de beginfase nog wat nerveus en slordig, maar werd al gauw beter. Er werd goed over de flanken gespeeld en bij vlagen werden er mooie combinaties op de mat gelegd. Dat leidde tot een aantal mooie scoringskansen, die helaas niet werden benut. De meiden roken drie punten, alleen nog scoren…

Het eerste doelpunt werd gescoord na een perfect uitgevoerde korte corner door onze twee linkspoten. Esther speelt strak in op de goed inlopende Noa die met een fabuleus schot de keepster het nakijken gaf (doelpunt van de week!). Het leek wel of de corner ingestudeerd was…. Een mooie opsteker en beloning voor het goede spel.

In de rust werd de opdracht meegegeven om met dezelfde inzet de tweede helft in te gaan en de punten te pakken. Onze achterhoede stond goed te verdedigen, het middenveld werkte hard en onze spitsen werden goed bereikt. We kregen kans op kans en de 2-0 werd gescoord door Floor die met een mooie actie beheerst scoorde. De eerste drie punten in de pocket.

Een wedstrijd waarin de wil om te winnen goed te zien was. De stijgende lijn is zichtbaar meiden. Complimenten!

Tot slot een speciaal bedankje voor Ciara van de D2 voor het uithelpen en het uitstekende keeperswerk!