MC1 wint ook 2e wedstrijd

Geschreven op dinsdag 6 oktober 2015 22:18 door SV Geuldal.

Weltania MC1 uit staat op deze doordeweekse dinsdagavond op het programma. Na de mooie overwinning van afgelopen zaterdag zijn de verwachtingen hoog gespannen. Het team is compleet. Top. De grasmat ligt er perfect bij (kunstgras…) en er staan genoeg supporters langs de lijn.

Tijdens de warming up valt op dat de tegenstanders erg jong en grotendeels klein van stuk zijn. Vorige week heeft Weltania een dikke nederlaag moeten slikken, dus dat wordt kat in het bakkie werd waarschijnlijk gedacht… Wat na de aftrap opvalt is dat die spelertjes niet van plan waren om weer flink ingemaakt te worden. Weltania begint zeer fel aan de wedstrijd en onze meiden hebben er de handen vol aan. Dat valt effe tegen. De eerste kansen zijn dan ook voor de Heerlenaren en onze keepster Kelly moet flink aan de bak. De wedstrijd blijft van Geuldal kant moeizaam en er wordt rommelig gespeeld.

Geuldal is fysiek sterker en breekt af en toe door in de goed verdedigende Weltense achterhoede. Floor weet een bal te onderscheppen en maakt het verlossende eerste doelpunt door de bal in de hoek te prikken. Gelukkig, we staan voor! De tweede helft wordt er uit een ander vaatje getapt en de inzet is beter. We spelen feller en krijgen ook meer kansen. Ook Welten blijft aandringen op het Geuldal doel dat in de tweede helft door Noa wordt verdedigd. Voetballend verdient het niet de schoonheidsprijs, maar spannend is het zeker! Kelly laat zien dat ze ook met de voeten raad weet met de bal en schiet met een hard schot Geuldal naar een 0-2 voorsprong. We krijgen nog een paar goede kansen, maar die worden jammer genoeg niet benut. Het eindoordeel is dat we blij mogen zijn met het resultaat! Weer drie punten en zaterdag tegen Urmondia/IVS een nieuwe wedstrijd met nieuwe kansen.