Meiden MD1 onderuit tegen FC Kerkrade-West MD1

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op dinsdag 23 september 2014 13:57 door SV Geuldal.

Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd van dit seizoen op het programma. Kerkrade West MD1 is onze tegenstander in Wijlre.
Het zonnetje scheen en de meiden hadden er zin in. Voor Diede en Nadja was het de eerste competitie wedstrijd, spannend…..

Met de uit-wedstrijd tegen deze tegenstander nog in gedachte begonnen wij vol goede moed aan de wedstrijd. Vorig jaar wisten wij in Kerkrade een 2-0 achterstand nog om te buigen in een 2-4 winst!

Scheidsrechter Ruud gaf het startsein en de meiden gingen vol in de aanval hetgeen al vlot resulteerde in een doelpunt voor Struchter Boys/Wijlre. Een mooie aanval werd netjes afgerond door Britt, 1-0. De meiden van Kerkrade West hadden hier een antwoord op en veroorzaakte flinke druk op onze verdediging. Diede, Lisa en Zoë stonden hun mannetje en maakte het de meiden van Kerkrade lastig. Toch wisten zij te scoren waardoor het weer gelijk was. Nu was het weer de beurt aan Struchter Boys/Wijlre. Er werd hard gewerkt en goed gecombineerd, de trainingen beginnen hun vruchten af te werpen. De meiden in het midden, Barbara en Kirsten brachten Noa in stelling en zij zorgde ervoor dat Struchter Boys/Wijlre weer op voorsprong kwam. 2-1. Nog voor rust maakte Kerkrade echter wederom de gelijkmaker, 2-2. Dit was ook de ruststand.

Na rust werd er aan beide kanten goed gevoetbald en hard geknokt echter enkel Kerkrade West wist dit in eerste instantie om te zetten in doelpunten waardoor het na 15 minuten in de 2e helft 2-5 stond. De meiden gaven echter niet op en bleven er in geloven. De hard werkende Isa lukte het voorin net niet te scoren tegen de doelvrouw van Kerkrade West die net als Ciara een puike wedstrijd keepte. Gelukkig voor Struchter Boys/Wijlre wisten Noa en Britt beide nogmaals het netje te laten bollen (4-5) waardoor we terug in de wedstrijd kwamen. Het was echter Kerkrade West die langer vol hielt en op het laatst nog 2 doelpunten maakte waardoor de eindstand 4-7 werd.

Complimenten aan de meiden die hard hebben gewerkt. Er zit potentie in de ploeg!

Ook John, onze nieuwe jeugdcoördinator bedankt voor de tips tijdens de wedstrijden en de trainingen.

Volgende week spelen we uit in Heerlerheide tegen Groene Ster MD1. De wedstrijd begint dan om 13.15 uur.

Micha & Maurice