Mini’s op karakter naar de winst.

Geschreven op zondag 10 april 2016 21:34 door Andre Rompen.

Vandaag weer vroeg uit de veren voor de wedstrijd in Lemiers tegen Rood/Groen. Bijeenkomst om 8:15 uur op het complex in Wijlre vanwaar gezamenlijk vertrokken wordt naar de voetbalwei van Lemiers. Na een warm onthaal en wat verwarring welk kleedlokaal voor onze dame en mannen ter beschikking werd gesteld, werd er vol goede moet met de warming up gestart.

Team: Mik, Stan, Luca en Niek

1e wedstrijd:

Ondanks de wijze les van de 1e vroege wedstrijd dit seizoen in Gulpen, overkwam ons weer hetzelfde. Vanaf de aftrap laten we Rood/Groen het spel maken waarna ook snel de 1-0 valt. Gelukkig deed dit de oogjes openen en met wat aanmoedigingen vanaf de zijlijn weet Stan de stand gelukkig weer gelijk te trekken 1-1. Het samen spel zit er goed in en er worden leuke combinaties gemaakt. Het bleef een spannende wedstrijd met de ene na de andere kans, maar op de een of andere manier wilde de bal er niet in. Na mooi positiespel komt Stan dan toch alleen voor het doel en maakt fraai af 1-2. Helaas konden we niet lang genieten van deze voorsprong. Er volgde een counter van Rood/Groen stand 2-2.  Met nog een minuut op de klok had iedereen zich bij een gelijkspel neergelegd, maar daar kwam dan toch nog Stan als een duveltje uit het doosje 2-3.

Team: Gabriel, Justin , Fenna, Max en Youssef.

1e wedstrijd:

Ook hier leek het erop dat de spelers van Geuldal nog niet goed wakker waren. Rood/Groen komt vrij snel op voorsprong 1-0. Zou hier ook het Gulpen debacle toeslaan, zou het dan toch aan het vroege tijdstip liggen. De dame en heren rapen zich bij elkaar en zoeken elkaar op en moet leuk en goed samenspel scoort Gabriel de gelijkmaker 1-1. Geuldal heeft een ligt overwicht en dit resulteert in een 1-2 voorsprong door een eigen goal van Rood/Groen. Opletten blijft wel een punt want even later komt Rood/Groen weer op gelijke hoogte 2-2. Dit laten de Oranje/Rode niet op zich zitten en er word snel weer gescoord 2-3 Gabriel. Justin moet even van het veld voor een blessure behandeling. Met deze man minder situatie kunnen we voorsprong helaas niet houden en wordt het in blessure tijd nog 3-3, wat was dit balen.

Na de drinkpauze wisselen de teams van rood groen van veld.

Team Mik, Stan, Luca en Niek

2e wedstrijd:

Een felle tegenstander deze keer en de mannen van Geuldal worden flink op de proef gesteld, dit zijn geen bange jongens. De afwachtende en de hierdoor ietwat beduusde mannen van Geuldal komen al snel op een 2-0 achterstand. Kom op mannen ‘t is nog niet gedaan!!! (werd er door de coach geroepen) Dit sloeg goed aan en de ruggen werden gestrekt en met de nodige aanmoedigingen begon de Geuldal machine weer te draaien. Mik zorgde met een paar mooie acties voor de 2-1 en 2-2, nu krijgen de mannen vleugels de ene na de andere kans word gecreëerd wat resulteert in de 2-3 van Stan. Wat zeker niet vergeten mag worden is het goede verdedigingswerk van Niek en Luca, die de tegenstander tot wanhoop dreven. De irritatie sloeg dan ook bij de tegenstander toe, wat goed uitpakte voor onze mannen. Ze bleven hun eigen spel spelen. Na een overtreding op Stan waarna een vrije trap volgde, geeft deze de bal diep op Mik die beheerst afmaakt 2-4. Mik komt op dreef en scoort vervolgens de 2-5 en 2-6 waarna Stan nog de 2-7 scoort.

Team: Gabriel, Justin , Fenna, Max en Youssef.

2e wedstrijd

Vanaf het eerste fluitsignaal Zijn er kansen over en weer, rood groen komt echter op een 1-0 voorsprong. Gelukkig blijft het bij 1-0 en loopt Rood/Groen niet verder uit naar 2-0, hoewel de 1-1 ook in de lucht hangt. Het is een kwestie van tijd en kan niet uitblijven dat er weer een doelpunt wordt gescoord. Het is dan Geuldal  dat na goed samenspel de 1-1 maakt,  doelpuntenmaker Youssef. Het lijkt dan helemaal goed te komen als Gabriel de bal binnen tikt en de 1-2 op het scorebord verschijnt. Het blijft over en weer golven van kansen, helaas is het echter Rood/Groen wat er uiteindelijk met de winst van doorgaat door nog 2 keer te scoren 2-2 en 3-2.

Einduitslag 10-15

We hebben een aantal keren op achterstand gestaan. Maar door ons eigen spel te blijven spelen en jullie vechtlust zijn we er toch in geslaagd om de punten mee naar huis te nemen.

Wij super trots op jullie, Klasse!!!