Mit der schrik vrie!

Geschreven op zondag 25 oktober 2015 22:18 door SV Geuldal.

De voorbereidingen van Geuldal 5 beginnen altijd al via de Geuldal 5-App, Marco ( jawel hoor, genoemd in de eerste zin ) was een van de getuigen van het raadsel wat er moest worden opgelost voorafgaande aan deze pot tegen WDZ 5. Voor de afwisseling wilde onze hoofdleider zijn manschappen op scherp zetten door aan te kondigen dat Geuldal 5 een nieuwe speler had binnen gesleept. Menig initialen passeerden de revue en het leek een beetje op de aankomende Halloween tocht waar ook een mysterie moet worden opgelost. Aankomende in de kantine bij Fien bleek het toch een oude ( jonge ) bekende van het team te zijn, Tommy heeft enkele seizoenen geleden ook al meerdere wedstrijden zijn steentje bijgedragen, zo ook nu!

Geuldal had er zin in, ondanks het gure weer waren de verwachtingen tegen een lager geklasseerd WDZ hoog gespannen. Zo begon dan ook de wedstrijd en nam Geuldal 5 het initiatief. Vanuit het middenveld werd er goed gecombineerd en was het voetballend goed om aan te zien. Helaas bleven de echte kansen uit en konden wij niet meteen de eerste klap uitdelen. Deze eerste klap werd door WDZ uitgedeeld, door een ongelukkige glijpartij van onze altijd zekere doelman, viel de bal voor de voeten van de tegenstander, 0-1! Even schrikken en weer verder was het motto bij Geuldal 5, maar helaas was dit vandaag niet het geval. Geuldal maakte het spel en WDZ counterde erop los. Dit laatste was dan ook het juiste wapen wat WDZ had getrokken om de verdediging van ons in de problemen te brengen, 0-2 was het gevolg. De kop niet gek makend ging Geuldal 5 op jacht naar de aansluittreffer, deze viel dan ook op het juiste moment vlak voor de rust. Door goede inzet van het team kon Lesly het 1-2 in tikken.

In de rust werden de kopjes weer op scherp gezet en kon de tweede helft beginnen. Deze tweede helft begon wederom perfect door een goed combinerend team wat resulteerde in een mooi doelpunt van onze aanvoerder, dit doelpunt was wel ook voor een groot deel te danken aan zijn collega spits Wim die de bal wel erg subtiel terug tikte in de voeten van onze Bertus, 2-2! Nu op jacht naar de overwinning. Helaas werkte WDZ hier niet echt aan mee, door een hard werkende tegenstander viel erg ongelukkig het 2-3 in het netje, waardoor Geuldal weer opnieuw kon beginnen. Maar daar hebben we dan onze super invaller Ralf, hij weet zich goed vrij te spelen en trekt de stand weer gelijk, 3-3! Het kan toch niet zijn dat we hier punten laten liggen…! Nee hoor, enkele minuten voor tijd legt onze goed fluitende Scheid de bal op de stip, dit was het momenten om deze pot binnen te slepen…..Oei, wat gebeurt er dan! De pingel wordt gekeerd door de keeper en de nemer zakt lichtelijk door de grond, toch weet hij op het moment van het schrijven van dit verslag dat dit iedereen kan gebeuren, hij heeft net nl naar Studio Sport gekeken en hier werden toch ook enkele penalty’s gemist op het hoogste nivo, maar toch,,,Sjuu! Gelukkig hebben we de veerkracht van ons team en maakt onze Aanvoerder toch de klus af door een geweldig vrijgespeelde kans in te tikken, 4-3! Dit is dan ook de eindstand en zijn de zwaarbevochten punten binnen.

Met de schrik vrij heet dit verslag…… wat mij betreft een goed gekozen titel!

Aangekondigd werd er dat a.s. donderdag de jaarvergadering van Geuldal 5 is in de Kantine en hier de activiteitenagenda wordt vast gesteld van komend jaar.

Volgende week thuis tegen SV Zwart-Wit’19 in Wijlre om 10.00 uur!