Nederlaag voor vierde met de borst vooruit

Archief – 2018/’19
Geschreven op maandag 3 december 2018 19:36 door SV Geuldal.

Na 3 overwinningen op rij stond vandaag de wedstrijd van het 4de tegen de koploper op het programma. Sportclub had nog geen punten verspeeld, sterker nog: in 8 wedstrijden had de keeper pas 2x moeten vissen. Bij voorbaat was dus duidelijk dat het een zware pot ging worden.

De lijst aan afmeldingen afgelopen week zorgde bij Speler/Coach Hugo voor weinig hoop. Vakantie’s in Argenitinie, Chili en Hawaii(!) zorgde al voor een aantal afmelders, daarnaast waren er de gebruikelijke excuses, blessure’s en last minute afmeldingen. Ramon had GEEN verkeerde sjnacks gegeten zo hield hij vol. Erg goede sjnacks kunnen het ook niet geweest zijn aangezien hij zich ziek af moest melden op zondagochtend. Gelukkig voor ons was het 2de afgelast en keek Niels tijdens een ochtendplasje toevallig op zijn telefoon: afgelast en het 4de kon nog wel iemand gebruiken. Niels was nog op tijd voor de aftrap in het winderige Bocholtz. De uitvinder van de verkeerde sjnacks afmeldsmoes, Benny, was iets langer in bed blijven liggen maar was toch het grootste deel van de wedstrijd inzetbaar. En daarnaast was er ook nog een debutant: aanstormend talent en speler van de veteranen Ralf Mullenders maakte zijn debuut op het 4de.

Zo waren er toch nog 13 spelers present met voldoende kwaliteit en mentaliteit om weerstand te bieden, zo bleek. Beide ploegen begonnen fel aan de wedstrijd maar Geuldal was de eerste 20 minuten de betere ploeg en dat resulteerde na een kwartier ook in de openingstreffer. Niels legde na een afgeketste aanval van 25 meter aan en met een vlammend schot in de lange hoek was daar de voorsprong voor het 4de! Loon naar het harde werken voor de hele ploeg. Na deze treffer ging het spel op en neer waarbij de kwaliteit van de zwart-witten oet bochus duidelijk naar voren kwam. Met name de voorhoede bleek dodelijk efficiënt. Met een goed opgezette combinatie werd de rood-oranje verdediging uit elkaar gespeeld en de gelijkmaker hard achter Royos geschoten: 1-1. 5 minuten later blokte Ric(ci?)ardo een bal op de 16 maar deze kwam alsnog bij een aanvaller van de tegenpartij in de voeten terecht en ook deze keer was het meteen raak en stond het 4de plotseling op achterstond. Onnodig zo was de opvatting en de volgende 10 minuten waren weer voor ons: lekkere combinaties tussen het middenveld met Benny, Lars, Niels en Ralf en de voorhoede met Ivo en Patrick zorgde voor een aantal kansen. Toch was het steeds net niet raak. Een paar minuten voor rust was dat op een haar na wel zo na een scrimmage voor de Sportclub goal maar de bal werd ternauwernood van de doellijn gehaald. In de tegenaanval viel de genadeklap toen Remy, die verder weer een bijzonder sterke wedstrijd speelde, even uitgleed en de Sportclub spits vanaf de zijkant een beetje ruimte kreeg en de bal loeihard via de binnenkant paal in de lange hoek schoot: 3-1.

In de rust waren er ondanks de tussenstand weinig harde noten te kraken: op deze weg verder en zien waar het schip strandt was het devies. De 2de helft begon echter minder goed. Het 4de werd terug gedrongen en in de eerste 15 minuten waren er meteen een aantal kansen, ondanks enkele pogingen van Tweemanssloopbedrijf Van Eck om het tij te keren. Royos wist de meeste pogingen met sterk keeperswerk tegen te houden maar moest na de zoveelste aanval dan toch zijn meerdere erkennen: 4-1. Daarna kwam de wedstrijd weer wat meer in balans en werden Ivo en Patrick vaker in stelling gebracht. Maar de ervaren verdediging van de tegenstander wist de meeste pogingen in de kiem te smoren. Totdat Niels iets dat tussen een schot en een voorzet gekwalificeerd kan worden richting de 16 afvuurde. De VAR is nog steeds de beelden terug het kijken wie de bal het laatst aanraakte maar feit is dat de sportclub verdediging en keeper  het nakijken hadden en het dus de 4-2 opleverde. Niels claimt de goal omdat niemand de bal nog aanraakte. Ivo claimt dat hij wel degelijk nog in aanraking kwam met de bal en dus op het scorebord terecht moet komen. Een hoop claims maar onderzoek moet nog uitwijzen wie de claim uitgekeerd krijgt. Sportclub kon het allemaal weinig boeien want voordat er nog een slotoffensief uitgeperst kon worden werd de Geuldal verdediging direct uitgespeeld en de 5-2 in de touwen geknald en was de wedstrijd ten einde. Geen goede uitslag maar gezien het spelbeeld en strijdlust was iedereen tevreden. Met de complimenten van Sportclub dat we de beste tegenstander waren die ze tot nu toe gehad hadden gingen we na een paar biertjes in Bochus richting de kantine in Strucht om te toepen, verkeerde sjnacks te eten, het eerste te bekijken en een paar Leeuw en Primus biertjes verder waren we de wedstrijd alweer vergeten. Alhoewel: Niels en Ivo waren nog steeds in discussie wie die 2de goal nu gemaakt had. Tot op de dag van vandaag is de KNVB nog in beraad: wordt vervolgd.

Door: Hugo