Nog ongesjlaage!

Geschreven op maandag 28 september 2015 14:01 door SV Geuldal.

RKMVC 3 – SV Geuldal 5 1-6 ( 1-3 )

Na de zoektocht om een keeper in het doel te krijgen en hier en daar een buurtfeestje stonden er 11 gemotiveerde spelers op het veld. Mechelen uit is altijd afwachten hoe het gaat, er zijn nl wel eens moeilijke wedstrijden gespeeld op sport Spetseweide.

Wat betreft onze doelman was het Ralph Mul die deze keer de algemene handschoenen uit onze SVG 5 tas haalde. Hij is nog niet geheel hersteld van een knie blessure maar durfde het toch aan om ons doel te verdedigen.

De wedstrijd begon in een heerlijke zonnetje, Geuldal 5 zette de tegenstander meteen onder druk en het middenveld werd vrij snel het bezit van ons duo Stas/Boesten, deze heren hadden er zin in en dit resulteerde dan ook al snel in een 0-1 voorsprong gemaakt door Roy. Men zag meteen het verschil tussen beide ploegen, Geuldal 5 wat probeerde te combineren en Mechelen wat met “kick en run” de ballen naar voren roste. Het duurde dan ook niet lang dat onze aanvoerder zijn doelpuntje er weer eens in had liggen. Bertus K had zijn tegenstander al gewaarschuwd…wacht maar, zo meteen laat ik het netje weer bollen, en enkele minuten later hangen zijn medespelers hem weer om zijn nek, 0-2!

Toch waren er hier en daar wat speldenprikjes van onze tegenstander, door een misverstand tussen de gebroeders Bever ( Mul ), maakte een oplettende speler van Mechelen het 1-2. Beiden dachten nl het de scheidrechter gefloten had voor buitenspel en lieten de bal onoplettend voor een speler van de tegenstander rollen, zoiets wordt natuurlijk meedogenloos afgestraft. Wordt het dan nog billen knijpen? Aan deze vraag maakt Roy einde, hij scoort vlak voor rust het 1-3 en geeft geuldal 5 weer wat adem.

De rust is aangebroken en men had het gevoel dat hier zeker meer te halen was. Na enkele tactische wissels hier en daar, begon de tweede helft hetzelfde als de eerste. Een heel goed spelende Roy Boesten en Rob Stassen hadden het middenveld onder controle en de 1-4 was dan ook in de maak. Onze “Huntelaar”-Ricky prikte dan ook vakkundig het balletje achter de keeper van Mechelen. Door deze stand was het toch een beetje “rustiger” ballen, maar hier en daar wat concentratieverlies van de achterhoede zetten de spitsen van de thuisploeg toch nog enkele malen voor onze doelman, echter deze verzuimde de bal tussen de palen te mikken.

Dan is er het moment van onze “slot op de deur”- Mulke, hij maakte een geweldige combinatie op het middenveld om vervolgens als een bulldozer door de defensie van Mechelen op het doel aan te gaan….1-5! Lekkerrrrrrrr.

Als slotakkoord heeft Ricky nog een hotseklots doelpuntje in zijn hoge hoed zitten en maakt de eindstand 1-6.

Onze tweede wedstrijd zonder puntverlies, waardoor wij op een geweldige 3 de plaats staan. Hier en daar wordt er zelfs al gesproken over handhaving in deze klasse…..moet toch wel lukken!!!!! Met dank aan de mannen die ons hebben uitgeholpen en onze Ninja Turtle….. de geruchten gaan dat hij onze nieuwe mascotte wordt.

Volgende week Rood Groen LVC ’01 3 – SV Geuldal 5 om 11.00 uur op Sportpark Lemiers!