Oefenwedstrijd Chevremont D1

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op dinsdag 30 september 2014 07:28 door SV Geuldal.

Op de laatste zaterdag in september traden de jongens van ons D1 team aan tegen het D1 team van RKVV Chevremont in een oefenwedstrijd. Op het terras voor de kantine was het goed vertoeven in het najaarszonnetje. Jammer genoeg had onze aanvoerder van vandaag, Jimi, zoveel last van zijn been, dat hij niet mee kon voetballen. Hij droeg dan ook het aanvoerderschap over aan keeper Keanu. Met slechts één geblesseerde reserve-speler en een sterk team van Chevremont op het veld, was het vermoeden dat onze spelers het zwaar zouden krijgen.  Dat vermoeden werd meteen bewaarheid in de eerste 10 minuten. Het spel speelde zich vooral af op onze helft van het veld en als Keanu niet een paar fantastische reddingen had gemaakt, dan hadden we na die 10 minuten al met 0-4 achter kunnen staan. Dat was echter niet het geval en langzaam kwamen onze oranje spelers beter in hun spel. De eerste mooie aanvallende actie kwam van rechts-voor Tristan, die met de bal door wist te breken tot dichtbij het 16 meter gebied. Daarna leken de kansen te keren. Een belangrijk moment in de wedstrijd was een prachtige kans voor Tristan, die een perfecte voorzet had gekregen van Wouter, die knap doorgebroken was. Tristan stond op het punt om te scoren, maar helaas vond hij de keeper van Chevremont tegenover zich, die met twee gestrekte benen op hem in kwam. Dat leverde een penalty voor onze jongens op. Senne nam hem en schoot de bal met een boog richting de linkerhoek van de goal, maar helaas (voor ons) kon de Chevremontse keeper de bal knap uit de lucht plukken en was onze kans op een 1-0 voorsprong verkeken. Zo gingen we met een 0-0 stand de pauze in.

Wat Lisette in de ranja heeft gedaan weet ik niet, maar na de pauze stond er een veel feller oranje D1-team op het veld! Er werd mooi gecombineerd en veel aanvallender gespeeld en ook in de verdediging waren we sterk. Tim wist een goede actie van Chevremont tegen te houden. De eerste goal in de wedstrijd kwam van Ivo, die de bal vanuit linksvoor mooi laag in de rechterhoek wist te schieten: 1-0! Helaas kregen we toen een penalty tegen, die in eerste instantie tegengehouden werd door Keanu, maar toch nog ingeschoten werd: 1-1. We lieten het er echter niet bij zitten en al snel konden we met goed aanvallend spel weer nieuwe kansen creëren, en kon Ivo ons met 2-1 weer op voorsprong zetten. Dit duurde echter niet zo lang, want kort na dit doelpunt werd weer een tegengoal gemaakt en was het alweer gelijkspel: 2-2. Gelukkig was Ivo wel in de stemming voor een ‘headtrick’ en scoorde een paar minuten voor het einde van de wedstrijd de 3-2. Zo, deze hadden we binnen! Net voor het fluitsignaal zagen we nog een mooie actie van Scott, maar die leidde niet tot een doelpunt. Al met al was het een mooie wedstrijd, waarin ons oranje team steeds sterker naar voren kwam. Volgende week weer een ‘echte’  competitie-wedstrijd!

Man(nen) of the match: Keanu en Ivo,

Verslag geschreven door Jimi Shotton.