Ondanks veldoverwicht blijft Geuldal 1 met lege handen achter…..

Geschreven op zondag 11 oktober 2015 21:10 door SV Geuldal.

Vandaag stond de wedstrijd tegen Keer op het programma, op papier een tegenstander waarin je punten zou kunnen en moeten pakken. In een zonovergoten Cadier en Keer begon Geuldal echter te slap aan de wedstrijd, de thuisploeg was feller en daardoor dreigender.Tot echt grote uitgespeelde kansen wisten echter beide ploegen niet te komen. Gaandeweg de eerste helft kwam Geuldal wel beter in het spel en nam steeds meer het initiatief over. Dit leidde na ruim een half uur spelen tot een hele grote kans die echter niet benut werd. Ongeveer 5 minuten voor rust had Geuldal eigenlijk de score moeten openen maar onze voorwaartsen kwamen een teenlengte tekort. Aangezien ook Keer niet wist te scoren werd het kleedlokaal opgezocht met een 0-0 tussenstand.

Na rust was het weer Geuldal dat nadrukkelijk op zoek ging naar de openingstreffer. Keer probeerde het met enkele counters die echter niet tot groot gevaar leidden omdat onze defensie stond als een huis. Na ongeveer 15 minuten spelen in de tweede helft leek Bob Felix alleen op de keeper af te gaan, hij werd echter door een speler van Keer vastgehouden en ten val gebracht. Voor zo ver als wij weten staat er in het spelregelboekje van de KNVB dat dan, indien er sprake is van het op onreglementaire wijze afstoppen van een doorgebroken speler door de laatste speler van de tegenpartij, een rode kaart getrokken moet worden. Helaas dacht de scheidsrechter van vandaag hier anders over en toonde de speler van Keer slechts de gele kaart. Uit de hieruit verkregen vrije trap kon geen verder voordeel worden behaald.

Geheel tegen de verhouding in profiteerde een speler van Keer van een uitglijder van Stan Kleijntjes en scoorde de 1-0. Geuldal ging vervolgens op zoek naar de gelijkmaker en kreeg hier meerdere kansen voor, de grootste kreeg Kay Hameleers ongeveer 5 minuten voor tijd. Hij had de 1-1 letterlijk op zijn voet maar vond de keeper van Keer, die een prima partij keepte, op zijn pad. Keer probeerde vervolgens het spel te ontregelen met enkele stevige overtredingen hetgeen de club drie minuten voor tijd zelfs een donkerrode kaart opleverde na een forse overtreding op een van de Geuldal-spelers. Aangezien Geuldal in het restant van de wedstrijd niet meer tot scoren kwam eindigde de wedstrijd in een onterechte 1-0 nederlaag.

Een flinke domper aangezien men vandaag de punten absoluut mee had kunnen nemen. Daarnaast moesten ook nog eens Rick Loonen en Bob Felix met een blessure het veld verlaten. De conclusie die we de laatste 2 weken kunnen trekken is dat we kansen weten te creëren maar dat er momenteel te weinig scorend vermogen in de ploeg zit. Er is nog genoeg werk aan de winkel voor trainer Marcel van de Laar. Komende zondag komt het sterke RKVVL/Polaris op bezoek.