Ongefilterde 3-punter voor Geuldal 5

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 24 april 2017 10:20 door SV Geuldal.
Vanmorgen een Geuldal 5 match tegen een hoog petjes/red bull-gehalte: RKTSV 5.
Uit was een gelijkspel het resultaat dus dat mocht vandaag qua uitslag wat beter in ons voordeel.
Bij de koffie van Fien nog genoeg gespreksstof over het oud papier van de dag van te voren en over de krappe bezetting o.a. door een doopfeest maar toen snel het kleedlokaal in om geen maatje 3xl T-shirt te krijgen..
Na wat speldenprikken van RKTSV kwam onze herstelde Ralf Mull een paar keer aardig dicht in de buurt van een doelpunt: maar door toedoen van de paal en zijn voorhoofd kon hij enkele afgetekende kansen niet ‘omdopen’ tot doelpunten. De druk van onze kant bleef en dit resulteerde in een goede aanval waarbij Royke Hodiamont (die eens een pot op Geuldal 5 wilde proberen) vanaf rechts een voorzet gaf op Bert Kamps die met een kopbal van dichtbij wist te scoren:1-0.
Niet veel later eenzelfde aanval via rechts: Ralf Mull die Ricky in stelling bracht om een voorzet af te leveren op Roy B die ook van dichtbij met het hoofd scoorde, 2-0.
Onze druk bleef en vanuit een mooie dieptepass uit onze defensie, kon Roy H redelijk alleen door naar de keeper, hij maakte een mooie sleepbeweging en omspeelde zo de keeper om vervolgens de bal met links diagonaal in het doel te schieten. Dat was 3-0.
Af en toe kwam TSV eruit en combineerde aardig in de richting van ons doel, door een ‘twijfelbal’ kwam de bal terecht bij een der TSV-spitsen die heel verrassend de bal in de lange hoek punterde. Dat was de 3-1.
Nog voor rust pakte Roy H randje 16meter de bal op en maakte een kaats met z’n eigen voeten waardoor hij zich vrij speelde om een schot te lossen dat via een verdediger achter de keeper in het doel verdween: 4-1.
Dit was de rust stand.
Een meer druk zettend TSV na de rust maar uit een corner, weliswaar via een TSV-verdediger die de bal tegen de rug van z’n eigen keeper aankopte: die vervolgens in het doel verdween, maakten wij de 5-1.
Meer druk van TSV leverde ook, meer blessures aan onze kant op: Ricky blesseerde zich aardig na een stevig duel (achteraf blijkt het flink gerekte enkelbanden, met een klein scheurtje, te zijn): koelen op de bank dus helaas. Royke H werd door een verdediger gelanceerd terwijl de bal al aan de verdediger voorbij gegaan was met helaas een ongelukkige val als gevolg: ook voor Royke helaas einde wedstrijd (nu blijkt dat hij een ‘rustige breuk’ heeft aan zijn sleutelbeen…). Roy Boesten, Bert Kamps en Peter hadden ook nog door een stevig duel, tijd nodig om even op te krabbelen…
Door de druk van TSV werd helaas een penalty weggeven die verzilverd werd ondanks een goed actieve Paul in de goal. Door wat minder goede passing kwam de tegenstander nog 1 keer in overtal richting Paul waardoor hard de 5-3 gescoord werd maar dit was gelijk de eindstand.
Tijd om even rust te nemen, goed voetjes hoog te houden en te koelen en vooruit te kijken naar de volgende match!
Voor de geblesseerde mannen: succes met weer fit worden!
Nog enkele anekdotes:
Onze keeper Paul heeft vroeger met Japser Cillessen getraind waardoor hij een neusje heeft om penalties te stoppen. Zijn zoontje was trouwens met de step of was het een scooter naar onze voetbalwei gekomen (mooi gerecycled door Bert K).
Doordat de gebroeders Mull tijdig in de kerk moesten zijn: hebben we gelukkig nog hulp van Tim (Geuldal 4) gehad en van Bram Kamps: waarvoor dank!!
Onze leider Thei had nog vele rondjes gegeven en vla meegenomen om alsnog zijn verjaardag met ons te vieren, goed geregeld Thei!
Als laatste drankje hebben we nog eens een goed ongefilterd pintje geprobeerd: beetje troebel maar oké.