Oproep om Oldtimer uit stal te halen levert Geuldal 5 een punt op!

Geschreven op zondag 24 april 2016 17:43 door SV Geuldal.

Het verhaal van Geuldal 5 begint deze week al vroeg in de week, de afmeldingen vliegen onze leiders om de oren en maken het compleet maken van de selectie dan ook erg moeilijk. Enkele blessures van vaste spelers zijn dan ook een hoofdbreker voor onze Thei. Zeker de maagklachten van onze veelscorende spits Ricky, hij had zich blijkbaar vorige week flink verslikt ik een “Ijsbeen”van de tegenstander en had daarvan behoorlijke keelpijn overgehouden na het schreeuwen van de pijn. Toch moesten er 11 man op het veld komen en wist Theo weer eens te roeren in zijn hoge hoed. Uit deze hoge hoed kwam ook onze Oldtimer Marcel te voorschijn, hij die nog altijd de voetbal mentaliteit van een jonge god heeft. Doordat ook “good old”Arno ons uit de brand wilde helpen werd meteen de link gemaakt dat er wel veel keepers talent in de selectie zat deze week, zeker als ook onze keeper van het eerste uur “Sjiengs” aanwezig was, maar met de opmerking van onze goalie Paulus dat hij de koning onder de lat was, wist meteen iedereen zijn plaats.

Rood-Groen is een zeer geduchte tegenstander en dat was dan ook meteen te zien aan het begin van de wedstrijd. Geuldal 5 begint goed maar laat zich al snel verassen door een vroeg tegendoelpunt, 0-1! Na dit tegendoelpunt was de toon gezet en wist Geuldal het heft over te nemen. Geweldig samenspel en inzet was dan ook de aanloop naar een verdiende gelijkmaker. Aangezien wij een scorende verdediging hebben was het ook niet vreemd dat onze stormram Mul doorbrak en op doel schoot….klats 1-1, wat een schoonheid! Hierna kreeg Geuldal vleugels en werden de combinaties en veldspel mooier en mooier. Het bleef dan ook niet uit dat het 2-1 gescoord werd. Kenny nam een geweldige corner en deze zweefde in één keer naar het doel, de keeper van Rood-Groen zat er deze keer niet zo goed bij en sloeg de bal pas uit het doel toen hij over de lijn was geweest. Hierbij moeten we wel de complimenten aan onze scheidrechter Ger geven die perfect op de lijn stond en kon zien dat de bal over de lijn was. Helaas was er hier en daar ook een onoplettendheidje te bespeuren op het middenveld die zich de longen uit het lijf rende. Helaas maakte de tegenstander gebruik van een ongelukkig balverlies waardoor zij het 2-2 scoorden. Hierdoor werden zij weer gesterkt en begonnen zij de laatste minuten van de eerste helft te drukken, gelukkig zonder resultaat! Hierdoor werd er met dit gelijk spel de rust in gegaan.

De tweede helft was wederom een wedstrijd van vechtlust. Wel zag je dat beide ploegen de energie van de eerste helft niet meer konden evenaren en met name de strijd op het middenveld werd gestreden. De grootste kansen waren toch echt voor Geuldal 5 en kwam de tegenstander, die nog steeds kampioen konden worden, enkele malen goed weg. Een gelijke stand was van te voren iets waarvoor getekend werd, maar gezien het goede spel had er wellicht weer iets meer in gezeten, maar ja……! Het bier erna hadden de mannen toch echt verdient! Zeker als er nog één en ander grapje gemaakt wordt via de App, hierdoor menen enkelen onder ons een feestje te missen en komen nog snel even tussendoor om “unne sjnelle”te scoren, helaas dat toen bijna iedereen al naar huis was.

Volgende week Uit tegen Eikenderveld 2….wederom een topper! Als dan iedereen weer zo speelt en inzet heeft, dan moeten de punten meegenomen worden!