Rabobank, druivensuiker en Little Green Bag !!!

Geschreven op zondag 10 april 2016 21:30 door SV Geuldal.

Vandaag stond Vijlen-uit op ons programma. Dat “uit”spelen en dan bij elkaar komen bij onze “Fien van de Kantien” is voor sommigen onder ons nog steeds moeilijk. De weg naar café Oud Wielder zit er blijkbaar zo ingebakken dat men er pas achter komt dat we “onger op de wei” bij elkaar komen als men met hun BMW voor het café staan.

Toch nog iedereen op tijd aangekomen in de kantine wordt er vol goede moed vertrokken naar Vijlen.

Aangezien we nu onze jeugd bij Geuldal 5 willen betrekken werd er wederom aan Jesper Kaelen gevraagd om ons team te versterken. Deze verjonging van het team wordt meteen zichtbaar, of liever hoorbaar, in ons kleedlokaal. Dit seizoen kwam het geregeld voor dat we tegen een tegenstander speelden waar de jeugd uit hun bluetooth Box de meest harde beats lieten horen vanuit hun kleedlokaal ter voorbereiding op de wedstrijd, maar nu was het in ons kleedlokaal feest. Met zeer gepaste muziek werden dan ook de voetbalschoenen aangetrokken om zich vervolgens warm te gaan lopen. Vroeger was het gesprek voor de wedstrijd nog “sex, drugs en rock&roll” maar tegenwoordig krijgen we druivensuiker gesponsord van de Rabobank en klinkt er uit onze box little Green Bag van George Baker!

De wedstrijd wordt zeer geconcentreerd begonnen, door het team goed neer te zetten en vanaf de eerste minuut inzet te tonen was het ook meteen raak. Het snelste doelpunt in onze Geuldal 5 historie is een feit. Al na 1 minuut en 30 seconden scoort onze topscoorder Rick het 0-1! Na dit vroege doelpunt is het feit niet achterover te hangen en goed samen te spelen. Dit laatste is vandaag Geuldal 5 op het lijf geschreven. Het eerste half uur was dan ook genieten om naar te kijken. Het samenspel en combinaties vliegen je om de oren en dit komt met name door het vroege drukzetten waar Vijlen helemaal niet mee om kon gaan. Na deze vroege openingstreffer begint de “Tommy-show”, als een wervelwind weet hij de defensie van onze tegenstander hartstikke gek te maken. Het 0-2 valt dan ook snel, door een splijtende pas van onze toekomstige schutterskoning Mulke, weet Tom deze geweldig af te maken. Na een super aanname weet hij de bal vakkundig in de netten te knallen. Vervolgens prikt hij ook nog eens het 0-3 en 0-4 binnen waardoor er weer geschiedenis geschreven wordt voor Geuldal 5, na het snelste doelpunt is nu ook de eerste hattrick genoteerd en kan Geuldal 5 vol goede moed de rust in.

De tweede helft wordt er zichtbaar rustiger begonnen en hobbelt rustig voorbij. Een beauty van een doelpunt wordt uiteraard weer bij onze, altijd scorende, Roy bijgeschreven….0-5! Vijlen weet totaal geen vuist te maken en de uitspraak van onze “Paulus van der Sar” dat, als hij niet in het doel had gestaan, en de schoten op doel van Vijlen erin zouden zijn gegaan, hadden we nog gewonnen. Het slotakkoord is dan ook wederom voor onze Roy, hij weet het 0-6 feilloos binnen te prikken. Weer 3 punten in de pocket!

Na deze heerlijke pot staat Geuldal 5 toch maar mooi op de 3 de plaats en kunnen we trots zijn op dit team.

Volgende week thuis tegen Chevremont 3….de topper in Klasse 05. Als dan iedereen weer zo speelt als vandaag, dan moet dat toch wel goed komen!

MH te W.