RKHSV net iets te sterk voor Geuldal C2

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 7 maart 2015 20:47 door SV Geuldal.

Ook de tweede wedstrijd van het nog prille seizoen moet de C2 zich gewonnen geven.

Na een prachtig najaars seizoen heeft de C2 het moeilijk in een hoger ingedeelde klasse. De goede prestaties van vorig jaar hebben geresulteerd in een pittigere indeling en ook het gemis van de twee topscoorders die gepromoveerd zijn naar de C1 maakt dat de C2 flink ertegenaan moet dit seizoen. Maar de vechtmachine komt op stoom…

Na vorige week redelijk kansloos verloren te hebben van de C2 van SNC was vandaag RKHSV C2 de gastheer. Na wat kunst en vliegwerk om de goeie accommodatie te vinden begonnen onze jongens vol goede moed aan de wedstrijd. De opstelling was na vorige week ook nu vooral gericht op de verdediging en aanvallend is het zwaar voor de aanvallers om hun mannetje te staan bij de spaarzame doorbraken.

De eerste tien minuten gaven we weinig weg en het was dan ook jammer dat er toch een beetje onnodig een 1-0 achterstand moest worden geïncasseerd. Echter men wist zich goed staande te houden gedurende de verdere eerste helft en ondanks het tweede tegendoelpunt werd er beter dan vorige week geknokt voor elke meter.

Omdat we blijkbaar de thee in de rust maar zelf hadden moeten meenemen, verkozen we de rust door te brengen in het zonnetje op het veld. Dani had blijkbaar enkele nieuwe zwembewegingen uitgeprobeerd om wat indruk te maken echter bleken de naweeën erger dan verwacht. Keepen ging niet meer lukken maar hij gaf niet op en liet weten voetballend zijn ploeg te hulp te schieten. Wie gaat er dan keepen???

Max werd ff overwogen maar toen kwam onze nieuwe held Lars over de brug om aan te geven dat hij wel het doel in wilde. En hoe? Niet alleen werd hij goed ondersteund door de ploeg om verdedigend de zaakjes goed op orde te houden maar onverschrokken stond Lars zijn mannetje in het doel en wierp zich voor elke bal. Complimenten Lars en fijn om te weten dat we een stand-in hebben als nood aan de man is.  Sjiek gedaan!

Zoals gezegd verdedigend was het goed geregeld alleen aanvallend missen we natuurlijk wat stootkracht. Max en Rik lopen het vuur uit de sloffen en ook Timo, Stefan en Michiel laten zich niet onverdeeld. Ghian mist zijn aanspeelpunten van vorig jaar maar als we met Jay, Douwe, Luc en Brian wat meer conditie gaan krijgen en de helft van de tegenstander wat meer kunnen gaan opzoeken komen ook de kansen. De overtuiging die we vorig jaar hadden missen we nog een beetje maar het voetbal was deze week in ieder geval stukken beter dan vorige week.

De tweede helft leverde helaas geen doelpunten op voor onze kanjers ondanks het inschuiven van Mitchel en Gosjan, die ervoor zorgden dat we goed aansloten bij ons middenveld. Daan en Dani maakten het de Heugemse buitenspelers flink lastig en het slotoffensief met Dani in de spits erbij leverde helaas niet het verdiende doelpuntje op. We kregen in de laatste minuten nog twee doelpunten tegen omdat onze krachten steeds verder wegvloeiden en we natuurlijk er alles aan deden om de aansluittreffer nog te maken. Het mocht niet baten ondanks alle inzet! Eindstand 4-0.

Blijf erin geloven mannuh beetje bij beetje gaat het steeds beter en we zullen flink aan de bak moeten zoals jullie merken dit seizoen maar van verliezen leer je meer dan van winnen moet je maar denken. Lekker allemaal komen trainen deze week zodat we samen volgende week voor een nog beter resultaat en voetbal kunnen gaan. Ut kump good!

Fijn weekend, geniet van de zon en tot maandag!